2008. április 30., szerda

SPEZI - Próbapálya

A tesztpályán sem volt a már említett újdonságokon kívül sok említésre méltó. Igzán az általunk képviselt márkák új modelljeinek a kipróbálása, tesztelése volt a cél (Challenge Seiran, Taifun, Mistral, Ventus, KMX teljesen új széria, Azub új sorozat, stb), de ha már ott voltunk, és az időnkbe is belefért, rögtön összehasonlításokat is végeztünk a konkurens termékekkel. Ezek közül a tavaly már jó benyomást tett Catrike (direkt kormányzású merev vázas tadpole-ok legnevesebb gyártója) most is tetszett. A legjobban viszont az idén a Bacchetta Corsa nyűgözött le az általunk nem forgalmazott rekuk közül. Már értem, hogy miért szeretik az USA-ban! Kezelhetősége, érzékenysége a Rans modellekben megszokotthoz hasonló, azonban az ülése, illetve a bringás testhelyzete miatt sportosabb, gyorsabb. (Egyébként idéntől a Rans is gyárt hasonlót az F5 modelljének új kivitelével, érdemes lenne összehasonlítani őket, de erre most nem volt lehetőség, sajnos.) Biztos jók lehetnek az amerikai utak, mert valahogy egyik ottani komolyabb gyártó sem foglalkozik telós gépekkel!


Egy másik azonos célra tervezett gépre, a MetaPhysic-re ültem közvetlenül utána, ami ugyan a tökéletes országúti rekumbensként van hirdetve, súlya is kevesebb tíz kilónál, de a Corsa, vagy a Challenge Seiran SL messze lepipálja. Nem éreztem jól magamat az ülésében, nem jöttem ugyan rá a miértre, de valami nem stimmel a geometriájában és a merevségében.
A Nazca Fuego most is tetszett, ellenben az alsó kormányos új Gaucho csalódás volt. Kipróbáltam még ezeken kívül jópár gépet a Nazcától, a HP Velotechniktől, az ICE-tól, a Toxytól, majd megnyugodtam, hogy kiváló a szortimentünk. :-)

Nincsenek megjegyzések: