2008. április 30., szerda

SPEZI - KMX





Őszintén bevallom, hogy bár már hónapokkal ezelőtt megkaptam az angol gyártó anyagát, melyben új modellsorozatukat mutatták be, de annyira nem bíztam benne, hogy nem is tettem fel róla semmi hírt se a honlapunkra, sem a blogra. Attól tartottam, hogy a direkt kormányzással kialakított új modellek már nem fogják tudni hozni ugyanazt a feelinget, nem lehet majd velük olyan jól trükközni, túrázásra pedig szintén nem lesznek ideálisak. Akkor pedig mire lesznek egyáltalán jók?- gondoltam. Az előítéletem szerencsére hamisnak bizonyult. Már a standjukon a látottak és az egyik angol kollégával való beszélgetés elbizonytalanított az igazamat illetően kissé, de teljesen csak a próba győzött meg. Alig akartam elhinni, hogy ennyire jó direkt kormányzást sikerült összehozniuk. Szándékosan váltogattam a próbák során az eddig számomra a témában etalonnak számító Catrike gépeket a KMX egy-egy új modelljével, és meg kell mondanom, hogy a kormányzást illetően nagyon jó munkát végeztek, felnőttek a legnagyobbhoz! Kicsit ugyan valóban nehezebb velük megcsinálni a trükköket, amiket a régi gépeikkel készített videókon annyira szerettünk, de nem lehetetlen. Ezen kis áldozat árán viszont egy nagyon precíz, sokkal könnyebben, finomabban kezelhető kormányzást kapunk. Szerintem megérte változtatniuk. Bár az ülést is teljesen áttervezték, ott nem ennyire jó az eredmény. Kedvezőbb, kényelmesebb lett ugyan, de egy sima hálós ülés jobb választás lett volna, legalábbis felhasználói szemmel nézve, nem pedig költségoldalról. Összességében most már bátran tudom ajánlani az új KMX trike-okat, melyek három csoportba sorolhatóak:
Performance széria: (komolyabb felszereltségű, „normál” felhasználásra szánt típusok)
Cobra (Sram X.5 3x8 seb., 2x20”/24” kerekek) 1199 Eur
Viper (Sram X.7 3x9 seb., 2x20”/24” kerekek) 1399 Eur
Venom (Sram Rival 2x10 seb., 2x20”/24” kerekek, országúti külsők) 2099 Eur
Sport széria (trükközősebb, fiatalosabb felhasználásra szánt típusok)
Typhoon (Sram SX4 3x8 seb., 2x16”/20” kerekek) 999 Eur
Tornado (Sram SX4 3x7 seb., 2x16”/20” kerekek) 899 Eur
Sport széria gyermekeknek
Storm (5 éves kortól, single-speed, 2x12”/20” kerekek) 399 Eur
Cyclone (7 éves kortól, 7 sebességes, 2x12”/20” kerekek) 499 Eur
Ami különösen érdekes volt, hogy a KMX nemsokára a híres Bionx elektromotorral is fogja szállítani Viperjét. Még a tesztpályára is kivittek belőle két példányt, bár délutánra már az aksijuk teljesen lemerült a folyamatos használattól. Mindazonáltal talán ez is jelzi, hogy az angol cég új szériája már nem csak a fiatalok kegyeit keresi, nem csak trükközésre szolgál, hanem túrázásra, napi munkába járásra is alkalmassá tették a módosítások révén.

Nincsenek megjegyzések: