2009. május 2., szombat

SPEZI 2009 - Challenge


A hollandok sem tétlenkedtek az elmúlt évben. Legnagyobb dobásuk a 24-es kerekekkel szerelt új gépeik (Seiran 24, Furai és Calypso) mellett a nemrég már hírül adott összecsukható, hátsó telós tadpole trike-juk volt. Előbbiek olyan sikeresek, hogy gyorsan felkerültek az eladási statisztikáik előkelő helyeire. Ismerve őket ez érthető, hiszen sokaknak tetszenek a nagy kerékkel szerelt rekuk, csak nem mindenkinek elég a magassága hozzájuk. Viszont ezen gépek ülésmagassága rendkívül kedvező, így sokak számára lehetővé teszi, hogy élvezze a nagyobb kerekek által nyújtott magasabb komfortfokot úgy, hogy közben megálláskor a láb könnyen lerakható maradjon a talajra.
Az új telós trike-juk az Alizé nevet kapta. Két éve ugyan már próbáltam az akkori mintapéldányt, de az még sok mindenben különbözött a mostani végleges kiviteltől, többek közt a hátsó lengőkar és a lengéscsillapítás kialakítása is teljesen más volt. Természetesen kipróbáltam a mostani Alizét is, és bátran tudom javasolni az összecsukhatós trike-ot keresők részére. Érdekes még, hogy ugyanezen modellnek elkészítették a gyerekek részére szánt kisebbített verzióját is, melyet csak a gyerek tesztpályán láttam, a kiállítási standjukon nem. (Megjegyzem az árlistában sem találtam még róla információt, úgyhogy majd még rá kell kérdeznem, hogy rendelhető-e egyáltalán…)
Elkészítették új prospektusukat is, mely már az új termékfelosztásuk szellemében készült. Ez 4 kategóriába osztja szét sokféle modelljüket:
1, Túra gépek (túrázásra szánt, nagyobb teherbírású modellek, mint Ventus, Mistral és Seiran)
2, Mid racerek (köztes, a gyorsaságot és a túraképességet a városi használattal ötvöző modellek, mint a Hurricane, a Furai és a Fujin Tour)
3, Versenymodellek (a gyorsaságot és a minimális súlyt ötvöző SL modellsorozat)
4, Háromkerekűek (merev és telós trike)
Érdemes még külön megemlíteni a Fujin Tour modellt, mely az eredeti Fujin modellekhez képest 6 cm-rel magasabb üléspozícióval és furamód alsó kormánnyal lett tervezve, mely így együtt elég érdekesen hat egy igazi lowracer-ként megismert modell esetében. Tulajdonképpen akár külön nevet is kaphatott volna, ha a gyártó nem tartotta volna fontosnak hangsúlyozni a névrokonsággal járó sportosságot…

Nincsenek megjegyzések: