2009. május 18., hétfő

Ambringa túra beszámoló



Szerencsére ismét elég sokan jöttek el túrázni szombaton, így összesen 22-en voltunk. Ez a túra nem kedvezett a Schwalbe Marathon Racer gumiknak, mivel többszöri defekt nehezítette meg az életünket, ráadásul mindet mi szenvedtük el ambringások. Ez a túra kaphatná akár a "Harc a defektekkel" címet is! Érdekes, pedig eddig egyszer sem volt hasonló gondunk...
Fél háromkor pontban sikerült elindulnunk a szokásos útvonalunkon észak felé. Már a szentendrei autós kompnál jelentkezett az első gond. Ekkor vettem észre, hogy a bal első kerekemből elszállt a luft, így félreálltam szervízre. A javítás után az első megállónk a leányfalui révnél lévő büfé volt, ahol utolértük a csoportunk első részét, akik addigra már felfrissítették magukat némi üdítővel. Sajnos azonban alig mentünk 1-2 km-t, ismét megállásra kényszerültem. A többieket előreküldtük, én pedig gyorsan felpumpáltam a kerekemet, hogy majd a következő megállónknál kicseréljük a belsőmet. A pumpát átpakoltam Zolitól az én motyómba, majd elindultam a többiek után. Már a tahitótfalui hídra kanyarodtunk éppen, mikor Zoli telefonon utánamszólt, hogy most neki van gondja. Kiderült, hogy ahol a pumpát átvettem tőle, onnan kb 300 m-t jutott előre, amikor ő is defektet kapott. Mivel egyetlen bringás sem tudott neki pumpát adni, így ottragadt. Visszatekertem tehát, majd mindkét belső cseréje és felpumpálását követően vágtáztunk a többiek után ismét. Ők egyébként ekkor már a tahitótfalui cukrászdánál frissítették magukat. Itt páran kipróbálták az össztelós Scorpion fs trike-omat, majd miután visszakaptam, továbbgördültünk Vác irányába. Az volt a terv, hogy a kompon átmegyünk, majd a Duna keleti partja melletti kerékpárúton letekerünk a Megyeri hídhoz, majd azon átkelve érkezünk vissza a boltba. Sajnos azonban pont lekéstük a kompot, mire a zötykölődős macskaköves bekötő úton odaértünk, már 50 méterre pöfögött a Dunán. Egy ideig még tünődtünk, hogy várjunk-e a következőre, közben készítettünk pár csoportképet, végül inkább visszaindultunk. Hazafelé már nem álltunk meg sehol és műszaki problémák sem nehezítették a haladásunkat, így az előre tervezettnek megfelelően 19 óra körül érkeztünk vissza.
A sok gond ellenére szerintem jól sikerült a túra, legalábbis a résztvevők ezt jelezték vissza. Legközelebb viszont megcsináljuk a teljes kört és átmegyünk a pesti oldalra!

Nincsenek megjegyzések: