2008. január 18., péntek

Kompozit ülések az új Challenge Seiran és Mistral modelleken

A Challenge sem tudott sokáig szél ellen menni rekumbens ülés tekintetében. Hogy miért is mondom ezt? Kezdjük az elején:
A rekumbensek ülése általában két fő típusba sorolható. Az egyik a legfőképpen trike-oknál használatos, széles hálós ülés, mely fémvázra van feszítve, a másik pedig a keskenyebb, sportosabb, formázott merev ülés, melyre a kényelem érdekében valamilyen szivacsféleséget raknak.

A holland gyártó ülései az utóbbihoz hasonlatosak, de ők leginkább alu lemezből készítették eddig. Tömegük is nagyjából egy üvegszálas kompozitnak felel meg, ami jónak mondható. Ezt úgy érték el, hogy az ülés lapjába sok helyen nagy lukakat vágtak, melyeknek a súlymegtakarításon kívül az is az előnyük, hogy általuk javult a hát szellőzése.

A kompatibilitás, a cserélhetőség (pl könnyebb karbon ülésre), valamint a szokásjog azonban megkövetelte, hogy a Challenge is meghajoljon a tömeg előtt és képes legyen kompozitos üléssel szerelni rekumbenseit. Ehhez persze némileg át kellett alakítania pár dolgot, de jelentem alássan, íme megszületett az eredmény. Mostantól az új Seiran és Mistral modellek már rendelhetőek akár a náluk hagyományos alu, akár ugyanannyiért üvegszálas, vagy 180 Eur-val többért karbonszálas üléssel is. A képeket elnézve, a Challenge ismét gyönyörű gépekkel állt elő!

Nincsenek megjegyzések: