Mentünk, láttunk, próbáltunk és most beszámolunk... (Remélem már vártátok!)
Persze nem mindenről, hiszen két nap tömény élményanyagát nehéz átadni, de igyekszem azért némi képet festeni a különleges kerékpárok legnagyobb kiállításáról.
Ha valaki most ment volna ki rá először, akkor biztosan ugyanazt érezte volna, amit én 6 évvel ezelőtt: hihetetlen hangulat, rengeteg furcsábbnál-furcsább szerkezet és ember, sok ötlet és rengeteg tapasztalat a kipróbálható számtalan bringával, egyszóval hatalmas élmény. Mivel minden évben kinn töltöm mindkét SPEZI napot, hogy mindent rendesen végig tudjak nézni, ráadásul más európai kiállításra is el szoktam látogatni (pl az Eurobike), így világosan látszik számomra a fejlődés, a változás. Jó látni például, hogy egyre többen érdeklődnek a különleges kerékpárok iránt. Míg pár éve még nem volt nehéz parkolóhelyet találni a kiállítás közelében, most már egész távol kell leraknia annak az autóját, aki nem érkezik meg a nyitás előtt. A jegyvételre várakozók sora is korábban maximum 8-10 méteres volt, most már csúcsidőben kb 30 m hosszan várakoztunk, így a sor vége kinyúlt az épületen kívülre!
Mindezek ellenére azért idén sem volt hiány újdonságokból. Trendként el lehet mondani az egyre gyorsabban és egyre kisebb méretűvé összecsukható háromkerekűek térnyerését, valamint az egyre nagyobb méretű kerekekkel kialakított kétkerekűek megjelenését. Emellett az elektromos rásegítések is gyorsan terjednek, valamint a burkolatos megoldások is fejlődnek. Nézzünk akkor az újdonságok közül első körben párat, melyeket az általunk képviselt főbb márkák mutattak be:
A csehek tettek ki magukért talán a leginkább idén, hiszen sok újdonságot tudtak bemutatni.

Van tehát náluk fejlesztés keményen, ami kifejezetten üdvözletes!
A hollandok legkedveltebb gyártója most inkább csak kisebb fejlesztésekkel rukkolt elő, mint például az Alizé trike 24-es hátsó kerekű verziója, egy új féloldalas kerékfelfüggesztéshez kialakított dinamó, vagy a Furai modell országúti kerekekkel.
Az angolok a tavaly teljesen megújított modellpalettájukon inkább csak apróbb módosításokat eszközöltek, de ez nem is csoda, mert nagyon jól sikerültek. Ahogy tavaly a próba engem ejtett teljesen rabul, úgy idén a fiam volt az, aki beleszeretett a Vortex modellbe, pedig a háromkerekűek eddig nem tudták magukat igazán belopni a szívébe. Az új hálós ülésük nagyon kényelmes és príma az oldaltartása, jobbat én még nem találtam.

Tavaly az Eurobike-on már megcsodálhattam, idén tehát már nem jelentett igazán nagy újdonságot a számomra a Klimax modelljük, mely a Kettwiesel-nek egy elektromos hajtással és levehető esőburkolattal ellátott verziója. Ötletes, nem véletlenül nyertek vele díjat a Eurobike-on!
A fő attrakciójuk a pár másodperc alatt összecsukható Gekko trike volt, mely némileg meglepetés tőlük, hiszen semmilyen lengéscsillapítással nem rendelkezik, pedig a lengéscsillapítás fontos a németeknek. Úgy látszik azonban, hogy muszáj volt nekik egy kedvezőbb árú trike-kal megjelenniük, ha nem akartak piacot veszíteni.
KMX
Úgy tűnt, az angolokat a válság visszafogta, így nem kényeztettek el túl sok újdonsággal. A legfontosabb talán az új, immáron alumínium vázas Venom volt, amit remélhetőleg majd követnek a további modellek hasonló, kisebb súlyú verziói is. Kiváncsian várjuk!
Ők viszont jelentős újdonságokkal rukkoltak elő, ráadásul nem verték előre nagy dobra, így annak ellenére meglepetésként ért a dolog, hogy szóban már említették hónapokkal ezelőtt, de nem vártam mostanra, hogy be is mutatják.
Alkalmam volt végre kipróbálni az Explorer trike-ot, mely az egyetlen olyan össztelós háromkerekű fekvő, melynek hátul 26-os kereke van. Nem volt egyszerű dolga, hiszen a HP-Velotechnik Scorpion fs és az ICE Sprint fs modellek már elég magasra helyezték a lécet nálam, bár mindkettő 20"-os hátsó keréken gurul.
Az első beszámolóba most ennyi fért bele, hamarosan írom a folytatást pár különlegességgel, érdekességgel. Mi lesz még abban?
Például kipróbáltam egy gyönyörű Troytec lowracert, illetve mutatok egy új kétszemélyes velomobilt, hogy csak két dolgot említsek. Viszlát hamarosan!
1 megjegyzés:
Szia Attila!
Nagyon tetszett a beszámolód. Szívesen láttam, néztem volna még több képet, videót a beszámolóról. Úgy képzeltem, hogy a leírásban szereplő modellekről vagy egy képsorozat ikon képek formájában melyre rákattíntva megjelenik nagyobban és lapozhatová válik. Vagy egy rövid egy-két perces videók az éppen aktúállis, témában szereplő modellről, standról, gyártóról.
Így is nagyon szép lett köszönöm, hogy megosztottad élményeidet, benyomásodat. (Gábor)
Megjegyzés küldése