Folytatva a SPEZI beszámolómat, íme pár különleges részlet, hogy miket láthattunk még az idei kiállításon:
Ahogy az elmúlt évek trendjéből már látszott, a velomobilok területén folyamatosak a fejlesztések. Az egyik legérdekesebb, hogy megjelentek az első többszemélyes velomobilok. Az ok egyértelmű, hiszen az ember társas lény, ergo jobb kettesben tekerni, mint külön-külön, főleg mivel a burkolt járgányok közötti kommunikáció sokkal nehézkesebb, mint a burkolatlan kerékpárok esetében. Ennek oka részben a nagyobb belső zaj, részben pedig a burkolat miatti erősebb elszigeteltség. Egy kétszemélyes velomobilban viszont könnyedén diskurálhatunk, ha pedig egyedül használjuk, akkor nagy csomagteret nyerünk. Ez viszont már majdnem autó, kerékpárúton a szélessége miatt el sem fér.
A képen látható velomobil tulajdonképpen egy sziámi-velomobil, ugyanis az egyszemélyes modell megduplázott , illetve összenövesztett változata négy kerékkel:Mindent szépen kigondoltak és kialakítottak rajta. még belső kárpitozást is kapott! A súlyán még csökkenteni fognak, jelenleg kb 100 kg. Emiatt az elektromos rásegítést már alapból belerakják, hiszen senki sem szeretne visszagurulni az emelkedőről…
Az ára eléggé megdöbbentő, ugyanis majdnem 10.000 Eur-t kérnek érte!
Kiváncsi leszek a piaci sikerére, bár vélhetően nem Magyarország a célpiac. Íme azért egy másik hasonló kostrukció:
Bár szivesen használnék egy ilyet, de ha velomobil, akkor én a jelenleg kapható modellek közül továbbra is az ICE trike-okra utólag felszerelhető valamelyik burkolatra voksolok. Ezek közül most fehérben mutatták be az egyiket. Ez ezért jó, mert nyáron használhatja a tulaj burkolatlan trike-ként, télen pedig a burkolat rárakásával védelmet kap a hideg és a csapadék elől.
Egyébként láttál már velomobilt félbevágva? Ha nem, íme így néz ki:
A Troytec még tavaly mutatta be karbon lowracereit. Azóta kicsit lekerekítették a formát, de az továbbra is nagyon egyedi.A cég tulajdonképpen két motorsportban dolgozó fiatal német mérnöké. Négy az egyben megoldásuk lényege, hogy ugyanazon fővázból ki lehet alakítani egy 20/26-os, egy 20/28-as lowracert, egy 28/28-as highracert, illetve akár egy össztelós gépet is a váz hátsó, villarészének cseréjével. A telós verzióra még egy kicsit várni kell, de a most gyártott darabok váza már tartalmazza az átépítéshez szükséges kialakításokat. Nagyon örültem, mert abban a szerencsében részesülhettem, hogy elvihettem kipróbálni a kiállított mintadarabot. A teszt jól sikerült, és nem is tudok rosszat mondani róla, hacsak nem a 4500 Eur-tól induló ára…. Ha viszont valakit érdekel ennek ellenére is, akkor bátran forduljon hozzánk!
Szeretnél könnyű, karbonvázas rekut, de jóval kedvezőbb áron? Akkor íme a hazai gyártású Carbonrecumbent több modellje is. Van merev vázas is és telós is, sőt felülről még be is burkolhatod, ha hidegben is használnád. Hamarosan mintadarabunk is lesz belőle, várjuk hát az érdeklődő vevőket!
A Tripod nevű cég lemásolta a legendás Windcheetach trike egyedi kormányzását:
Íme az eredeti, mely rögtön mellette volt kitéve a rokonság bizonyítékaként.
Ugyancsak ők gyártanak olyan trike-ot, melynek az első kerekeket tartó keresztkarja képes elfordulni, így biztosítva némi bedőlést egyszerű és ügyes konstrukciós megoldással.
Egyébként lehet ezeknél keskenyebb háromkerekűt is gyártani, csak el kell látni komoly bedőlési lehetőséggel, mert egyébként felborulna. Hogy miként? Íme egy működő megoldás, mely érdeklődés esetén szintén beszerezhető majd nálunk:
A Thys nevű evezős fekvőkerékpárokról már sokat olvastam, de még sose láttam őket korábban élőben. Mesteri munkák:
Még frissiben érkezett a műhelyből (a második nap nyitáskor rakták össze) három új modell a rekugyártóként csak tavaly debütáló Novosport-tól. (Korábban csak kompozit dobozokkal és ülésekkel tették ismertté magukat, most pedig a tavaly bemutatott rekus tandem mellé kifejlesztettek 3 új fekvőt! ) Az egyszerű modell mellett egy kézzel is hajtható és egy áruszállító fekvőbringa volt az újdonság.Kicsit nehéz volt, meg elég hajlékony a váza, de egy érdekes fejlesztés, mely lényegében azt tudja, mint a Strojcad modellünk.
Jan Cordes előállt egy szokatlan össztelós kétkerekűvel. Mind az első, mind a hátsó lengéscsillapítás különleges, érdemes megszemlélni: Kipróbálni sajnos nem lehetett, így csak elképzelhettem a működését.
A Radical-Design standján bemutatták a merevített oldalfalú új kétoldalas táskáikat, melyek közül az egyik a lowracerrel munkába járóknak készül laptop hordozhatóságával.
A SPEZI nem csak kiállítás, hiszen minden évben megrendezésre kerül a trike-verseny is. Idén is nagy csatáknak lehettünk tanúi a körpályán, melyeket döntöen a Hase és a HP-Velotechnik versenyzői vívtak egymással, de bárki megpróbálkozhatott legyőzni őket bármilyen háromkerekűvel.
Számtalan egyéb látnivaló volt még természetesen, melyeket felsorolni is nehéz lenne. Javaslom, hogy akinek sikerült felkelteni a kiváncsiságát, az jövőre jöjjön el személyesen, hiszen tényleg nagy élmény! Viszlát jövőre Germersheimben!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése