2009. december 15., kedd

Furai 26-os kerekeken

Alapvetően a Challenge Furai 24"-os kerekekkel lett megálmodva a tervező asztalon. Ennek az volt az egyik oka, hogy olyan rekut konstruáljanak, mely kellően nagy kerekeken gördül, de mégis alacsonyan tartható az ülés ahhoz, hogy rövidebb lábú bringások is könnyedén lerakhassák talpukat az aszfaltra.
A terv be is vált, a Furai egy nagyon jó választás, akár túrázásra, akár munkábajárásra használja valaki. A gyorsaságára sem lehet panasz az eléggé döntött üléshelyzet miatt, így tulajdonképpen akár versenyzésre is alkalmas lenne, ha két problémát megold még rajta az ember:
1, Egy versenybringának különösen, de egy hétköznapibb használatúnak sem árt, ha minél kisebb a súlya, hiszen nem mindegy, hogy hány kg-t kell felhajtani a hegyre. Célszerű tehát a kormányt, a boom-ot, a villát és az ülést karbonra cserélni, mellyel jelentős fogyasztásnak vethetjük alá a pénztárcánkon kívül a Furait is. :)
2, Sajnos 24"-os kerék és külső választék elég szegényesnek mondható jelenleg, legalábbis a 26"-osokhoz viszonyítva.
Ezen két okból kifolyólag nemrég vevői kérésre átkonstruáltunk egy Furai-t. Az ülést és a boom-ot már karbonból kértük a Challenge-től, de a kormányt és az első villát nekünk kellett idomítani a holland géphez, mivel erre a gyártónak nem volt megoldása. A kerekeket 26"-os Mavicokra cseréltük, melyek a Kojak külsőkkel egészen fantasztikusak. Nem sorolom fel az összes módosítást, volt még pár, sőt hátra van még a hátsó rugóstag cseréje is könnyebbre és nívósabbra.
A végeredmény azt hiszem magáért beszél! A képek talán vissza sem adják, mennyit javítottak a változtatások ezen a már alapvetően is gyönyörű gépen.
Aki bejött hozzánk hétvégén és látta a készülő gépet, mind elámult. Volt aki szólt, hogy ha a tulaj meggondolná magát, ő jelentkezik megvételre. Na persze a megrendelő egy perc kétséget sem hagyott afelől, hogy ez nem fog bekövetkezni, boldogan pattant fel a gépére.
Sok örömöt kívánunk neki ehhez az igazán egyedi Furaihoz!

4 megjegyzés:

Novak Adam írta...

Júúj, ez nagyon szép!

Gratula!

Péter írta...

Lehetne tudni valamit a reku tömegének alakulásáról számokban?

Murla írta...

Még nem mértük meg korrekt módon (csak a képen lévő állapotában), ugyanis hátra van még a hátsó rugóstag cseréje, valamint 1-2 apróság. Kb 12 kg (talán kicsivel még alatta) lesz a vége egyébként, ha levesszük róla a kiegészítőket mint lámpák, táskák, gps, stb. A Velokraft VkHi-ből lehetett volna kihozni olyan 8-9 kg közöttit, de az ugyebár nem telós. Ennek ellenére komoly alternatíva volt, de sajnos nem fért bele a Kojak hátulra. Összepróbálva a kerekekkel az is döbbenetesen jól nézett ki, úgyhogy elképzelhető, hogy nem vázkitként fogjuk bemutatni ezentúl a boltban, hanem kompletté építjük.

Zsizsi írta...

Mindig is tetszett a Challenge Furai, de ez az egyedi kivitel...!!! Ez valami szuper! Gratulálok nektek a szép és igényes munkához, a tulajdonosnak meg sok-sok örömteli kilométert kívánok a szélvész nyergében!