2008. május 20., kedd

Tisza-tó kerülés Pupu módra

"Tudod hogyan kell Balatont kerülni?" - kérdezte tőlem tavaly Pupu (alias Karlovitz Kristóf), mikor hallotta, hogy legnagyobb tavunkat készülünk körbetekerni. Kicsit hülyén néztem rá, nem igazán értettem, hogy mire gondolhat, ezért rögtön folytatta is:
"Egyszerű: reggel elindulsz Pestről, letekersz a Balatonig, körbekarikázod, majd levezetésként hazabringázol!"
Természetesen nem beszélt a levegőbe, Ő véghez is vitte ezt a príma tervet barátjával versenyezve egy nap alatt. Én erre most még nem vállalkoznék, de vasárnap gondoltam egy nagyot, és hasonlót cselekedtem, avval a különbséggel, hogy Egerből indultam és a Tisza-tavat kerültem meg. Összesen 160 km lett így a táv, melyet pont 28 km/h-ás átlaggal sikerült teljesítenem.
Szerencsére az idő kedvező volt a túrához, nem sütött túl nagy intenzitással a nap és az eső is csak megérkezésem után 10 perccel kezdett zuhogni.
A gáton azért ért pár meglepetés a korábbi versenyhez képest, ugyanis helyenként kerítés zárta el az utat. Ezt nem értem teljesen, hiszen ez az kerékpárút tudtommal az Eurovelo része, nem magánterület, akkor pedig hogyan lehet belőle szakaszokat elkeríteni?? Azért általában kis földes kikerülő sávon tovább lehetett menni, de akkor is furcsa.
Két kellemes élményem is volt azért. Az egyik, hogy találkoztam egy fekvőssel, aki a gáton haladt éppen trike-jával. Ez jó érzés volt, hiszen jelzi, hogy egyre többen vagyunk, de legjobban az dobott fel, mikor madarakkal haladtam együtt. Velem megegyező sebességgel repültek közvetlenül előttem. Többszáz méteren keresztül vezettek, és mintha csak bolyoztak volna, közben időnként váltották egymást. Gyönyörű volt látni közelről, amint kecsesen, könnyedén szelik a levegőt. Milyen buli is lehetne egy fekvős repülő!

Nincsenek megjegyzések: