2009. április 20., hétfő

Critical Mass 2009


Ahogy minden évben, így idén sem akartuk kihagyni a Critical Mass-t. Egyrészt mert szerintem nagy buli sokezer bringással együtt kerekezni, másrészt egyetértek a céljaikkal. Hallottam ugyan mostanában többször is, hogy semmi értelme, evvel csak az autósok haragját vívják ki a kerékpárosok, vagy hogy ez csak egy zajos, értelmetlen rendezvény, amivel nem lehet elérni semmit, én nem értek egyet az ilyen véleményekkel. Szerintem igenis szükség van arra, hogy legalább ilyenkor felfigyeljenek a kerékpárosokra mindazok, akiknek a döntésein múlik, hogy megteremtődnek-e az infrastruktúrális feltételei a biztonságos és kultúrált bringázásnak. Mivel a demokráciában a többség szava számít, így tömeg kell ahhoz, hogy el lehessen érni változást. Tömeg pedig van a Critical Mass-on. Lehet, hogy még mindig nem lépte túl sokkal a kritikus szintet ahhoz, hogy igazán nagy előrelépést lehessen érzékelni, ám ha lassan is, de változnak a dolgok. Vasárnap délután végigmenve Budapesten, szerintem senki sem mondhatta, hogy nem akarnának az emberek kerekezni. Igenis érezhető, hogy egyre többen ülnek nyeregbe (illetve remélhetőleg idővel rekus ülésbe), egyre többen vagyunk bringások. A Római parton például olyan nagy tömegben találkozhatott az ember Szentendre irányába igyekvő bicajosokkal, mintha áthelyezték volna oda a felvonulást...
Talán ennek is köszönhető, hogy bár a hivatalos adatok alapján idén kevesebben voltak, mint tavaly tavasszal, mi mégsem éreztük ezt. Talán a tömeg jobban eloszlott az egész városban és most többen választották a bringautakat, mint a zsúfolt belvárosi rendezvényt.

Nincsenek megjegyzések: