2009. január 9., péntek

Változás a Greenspeed európai disztribúciójában

Úgy tűnik, nehéz idők járnak az azubosokra. Tavaly kénytelenek voltak a termékeik árát jelentősen felemelni (igaz ugyanakkor megjelentek kedvezőbb árú, leegyszerüsített konstrukciójú modellekkel is), majd a sokáig várt 700 Eur alatti ársávot megcélzó merevvázas modelljüket sem sikerült gyártáséretté tenniük a belefektetett hatalmas munka ellenére sem. Mindez nem volt elég, két hete újabb rossz hírről értesültem velük kapcsolatban.
A Velovision nevű, különleges kerékpárokkal foglalkozó kiváló angol szaklap hátoldalán fedeztem fel egy hírdetést az ausztrálok új velomobiljáról, a Glyde-ról, melyen lábjegyzetben szerepel, hogy a Greenspeed termékek új európai disztribútora a holland Optima-Cycles. Mivel a neten sehol, még a fenti gyártók honlapjain sem találtam erre vonatkozó információt, így eddig nem tudtam lecsekkolni a hírt, ezért inkább nem is írtam róla. Mivel a dolog érthetően izgatott, megkérdeztem közvetlenül az érintetteket. Mára mindkét fél megerősítette számomra, hogy valóban, január 1-től a hollandok foglalkoznak a Greenspeed termékekkel, tőlük tudunk a továbbiakban rendelni. A váltásra úgy tűnik, hogy azért került sor, mert az Optima a kiterjedtebb viszonteladói kapcsolatrendszerével, valamint a távolkeleti gyárának kedvezőbb gyártási lehetőségeivel előnyösebb feltételeket tud teremteni a Greenspeed termékek hatékonyabb európai elterjedésére vonatkozóan.
A hír váratlanul ért, de ránk nézve szerencsére nem jelent semmi hátrányt. Mivel az Optimával szintén jó kapcsolatban vagyunk, így zökkenő nélkül át tudunk állni az új forgalmazóra. Egyedül az Azubot sajnálom, mivel számukra jórészt kárba veszett a két év alatt befektetett energia. Remélem, hogy így viszont legalább több idejük marad a saját termékpalettájuk továbbfejlesztésére-bővítésére. Abban biztos vagyok, hogy valamivel ki fognak majd rukkolni...

Nincsenek megjegyzések: