2008. szeptember 24., szerda

Mistral

Kicsit elmaradtam mostanában az eseményektől, hiába próbálom utolérni őket. Már több hete megérkezett a boltba a Challenge legolcsóbb fekvőkerékpárja, a Mistral E, de egyszerűen nem jutott időm bemutatni...
Konstrukcióját, jellegét tekintve tulajdonképpen az alacsonyabb és fektetettebb ülésű Hurricane és a nagyobb kerekű Furai között helyezkedik el a holland gyártó palettáján. Azoknak ideális, akik kompakt méretű, gyors, de azért városi utakon is jól használható rekumbenst szeretnének megfizethető áron. Ha azt nézzük, hogy 1550 Eur-től indul az ára, akkor talán nem tűnik túl olcsónak, de nézzük azt is meg, hogy mit kap ennyi pénzért az ember:

- Elöl-hátul lengéscsillapítás
- 27 sebességes SRAM Dualdrive váltószett
- Shimano Deore V-fékek
- sárvédők
- csomagtartó
- kitámasztó

Ha valaki ezt a felszereltséget - mely valljuk be, eléggé szükséges egy 20/20-as fekvőnél- megpróbálja összerakni más gyártó kínálatának hasonló termékéből, akkor látja igazán, milyen jó vétel is ez a Mistral, melynek egyébként 3 különböző (árkategóriás) változata létezik:

Mistral E - a nálunk lévő mintadarab, mely a legolcsóbb;

Mistral SL - a legkönnyebb Mistral (SL, azaz szuper könnyű, mivel csak 10 kg!);

Mistral Deluxe - a legkomfortosabb, legjobb, legújabb fejlesztésű Mistral


Természetesen létezik alsókormányos változatban is, ez például a Mistral SL USS:

Mikor megérkezett, először fenntartásaim voltak vele kapcsolatosan. A Challenge zártcellás ülésszivacsát rögtön lecseréltem, az ülést kicsit átvariáltam, a láncvédőcső rögzítésén finomítottam, majd a beállítások után elmentem vele egy kb 80 km-es budapesti túrára. Itt aztán sikerült összeszoknunk, meg is kedveltem. (Ebből is látszik, hogy nem szabad elsőre ítélkezni.) Azóta a Hídavató-túránkra már ki is kölcsönözték, én magam pedig leteszteltem erdei terepen is. Itt is jól vizsgázott, sőt a szállítása sem okozott semmilyen nehézséget, könnyedén beraktam az autómba. (Igaz, a Hurricane, vagy a Stinger állítva is befért, nem kellett oldalára fektetni, de ha az ülést nem állítottam volna legfelsőbb állásba, akkor talán a Mistral is utazhatott volna a kerekein állva.) A legjobban egyébként kialakítását tekintve az Azub Bufo áll közel hozzá, de annál sportosabb és könnyebb. Mindketten 20/20-as kerekeken gördülnek, hátsó villájuk egyszerűbb konstrukciójú, egyenes, a Bufo vagy a Mini viszont szélesebb tartományban állítható be az igényeknek megfelelőre. Árban az "alap" Bufo olcsóbb, de hasonló felszereltségi szinten nézve a Mistral E már jelentősen kedvezőbb árú. Aki tehát a kompakt rekukat részesíti előnyben, annak mindenképpen érdemes kipróbálnia a Mistralt.

Talán még érdekes lehet az alábbi pár kép, melyen egymás mellé téve látszik a zöld Challenge Hurricane SL, a kék Mistral E, valamint a fehér Azub Mini. (Utóbbi az Azub Bufo-val szinte teljesen megegyezik, csak a hátsó villa kialakítása, valamint az ülés rögzítése nívósabb.)

Nincsenek megjegyzések: