2008. augusztus 30., szombat

Challenge Furai


Még júliusban jelent meg egy hír az új Challenge "csodagép"-ről a Furai-ról. Furcsa volt, hogy nem a holland gyártótól közvetlenül, hanem csak a honlapjukról szereztem tudomást a fejlesztésükről. Természetesen rögtön kérdőre vontam őket, hogy miért nem tájékoztattak előre egy ilyen fontos eseményről. Kiderült, hogy evvel a modellel kicsit megelőzték a terveiket. Előzetesen ugyanis csak 2009-re szerettek volna megjelenni a Furaival, azonban a prototípus hatalmas sikert aratott annál a pár holland kereskedőnél, akiknek megmutatták. Olyannyira, hogy rögtön meg is rendeltek tőlük egy kisebb induló sorozatot. Ez elég erős nyomás volt arra nézve, hogy igyekezzenek a tervezettnél nagyobb energiákat fordítani a végmunkálatokra, így augusztus közepére-végére sikerült is legyártaniuk a megrendelt mennyiséget.
Ebből ugyan csak az ottani piacra jutott volna, de büszkén jelentem, hogy nekem sikerült egy példányt megszereznem. (Az egyik több darabot rendelő kereskedőjüktől egyet elvettek és nekünk adták...) Ez nagy dolog, mert jelenleg ez a modell még csak pár kiemelt kereskedőnél létezik, a legtöbb európai országban pedig csak álmodozhatnak róla legalább októberig.

Hogy miért is különleges a Furai?

Ahogy már a korábbi bejegyzésben említettem, ez egy 24"-os kerekekkel konstruált middle racer. Ezzel a Challenge egy új, egyedülálló kategóriát teremtett meg, mely kiválóan ötvözi a magas építésű versenygépek (highracerek), az alacsony versenygépek (lowracerek), valamint a túragépek előnyös tulajdonságait:


  • gyors, mivel kis frontfelületű;

  • üléspozíciója középmagas, így amellett, hogy jól látható a forgalomban, mégis alkalmas még az alacsonyabb bringások számára is, mivel le tudják tenni megálláskor a lábukat.

  • 24"-os kerekek révén nagyon komfortos még első teló nélkül is;

  • az új fordított rendszerű hátsó lengéscsillapítás révén egyrészt rövidebb a tengelytáv, miáltal fordulékonyabb, másrészt ugyanakkor az ülés is fektetettebb tud lenni.

Természetesen mindezt a szokásos gyönyörű Challenge részletekkel megfűszerezve kapjuk, miáltal még egyedibbé válik ez a kiváló fekvő.
Most, hogy megérkezett Budakalászra és vidéki utam után visszajutottam a boltba, végre alkalmam volt személyesen is kipróbálni az interneten már megcsodált járgányt. Sala és Zoli már előttem mentek vele keveset, és nagyon pozitív véleményt mondtak telefonon, így alig vártam, hogy a kezeim közé kaparintsam a kicsikét.


Nem csalódtam. Minden a várakozásnak megfelelő volt rajta. Kis sebesség mellett is kiválóan irányítható maradt, nagyobb sebességnél pedig elengedett kézzel is tudtam vele menni kb 2 perc után. Kellően fordulékony, egyedül csak arra kell ügyelni, hogy szűk kanyarban ne ütközzön a sarok az első kerékhez. Ez nekem mondjuk nem jelentett gondot, mivel a Rans-omnál ezt már megtanultam, így automatizmussá vált ennek kezelése, de elsőre egy kezdő számára még odafigyelést igényelhet. De ha már a hajtóműnél tartunk, az egy darabból készült lánctányér és rockring igényes és gyönyörű megoldás.
A kényelemről a már sokat dícsért új hátsó telórendszer gondoskodik pazar módon, elöl pedig nem hiányzott nekem a teló még a tó melletti földúton haladva sem. (Természetesen lehet kérni merev villa helyett headshock rendszerű első telóval is, de szerintem nem szükséges kiadni erre plusz összeget.) A kapott ülésszivacsot viszont kapásból lecserélném, mivel egy ilyen zárt cellás hab egyáltalán nem szellőzik. Ha viszont Ventisit kerül rá, akkor a legjobb szellőzést kapja az ember, mivel még az aluülésen keresztül is képes a levegő áramlani a könnyítő lukaknak hála.

Sajnos nem volt időm hosszabb távon letesztelni a Furai-t, de majd később erre is sor kerül. Az viszont biztos, hogy nekem nagyon tetszik. Eddig mindig kicsit gondban voltam, hogy mit ajánljak azoknak, akik csak egy bringát szeretnének, de az legyen gyors is, kényelmes is, városban és túrázásra is használható, azaz amolyan igazi mindenes. Ez főleg akkor volt probléma, mikor az érdeklődő csak 165-170 cm magas volt de ugyanakkor tartott a Hurricane jellegű alacsonyabb típusoktól. Most viszont már tudok majd mit ajánlani!

Nincsenek megjegyzések: