2010. június 19., szombat

Rohamtempó

Kissé sűrűre jött ki június 4. programja: volt nálam egy Opel tesztkocsi, amelyet ki kellett használni, ugyanakkor estefelé már halaszthatatlan program várt idehaza. Így hát éjfélkor indultam, és amikor leparkoltam az ausztriai Gamingban, alig világosodott még az ég alja, és fényesen ragyogott az Esthajnalcsillag.

Lámpafénynél indultam neki a Grubbergnek (BIG 664, 784 m), amelynek lendületesen ívelő, széles, sima aszfaltútjának elején táblák riogatják a motorosokat, „harapós szalagkorlátokkal” és „rémítő kanyarokkal”. Számukra sebességkorlátozás érvényes: 70 km/óra. Kissé nevetségesnek tűnik ez a felhajtás, noha bizonyára otthagyták páran a fogukat…

Egy vicc, hogy ez a hágó felkerült a BIG listára: sem nem magas, sem nem meredek, semmiről sem híres, kilátása nincs – ebben az országban tucatjával adódnának nagyszerűbbek. Na mindegy, legalább lefelé túlléptem a motorosoknak engedélyezett tempót!Innen autóval ugrottam át Lassing faluba, ahonnan a Hochkar síközpont (BIG 652, 1491 m) útja indul. Na, ez már egészen más műfaj!

Látványos szerpentin, rendesebb kaptató, csodás panoráma, és a tetején egy pazar hegykatlan. Nagy élvezet volt feltekerni rajta, épp egy órát vett igénybe a 10 km. Odafönn ismét csak egy percnyi megállás, fotózás, majd gyors süvítés vissza a völgybe, és megint autózás Lunz am See helységbe.


A Zellerain kissé mumusnak számított: nem próbáltam még rekuval 20 százalékos emelkedőt. Mire nekiindultam, már negyed 10 volt, és eléggé meleg, vízvételi lehetőség meg nem adódott útközben (házaknál biztos adtak volna, de nem kopogtam be).


Eleinte szép patakvölgyben haladtam, nagyon enyhe emelkedéssel, majd jöttek a kaptatók. Egyre csak vártam azt a híres húszszázalékost, de – szinte csalódásomra – fél 12-kor minden nehézség nélkül felértem a hágóba. Ellopták volna a hegyi manók a meredélyt? Nos, egy tea és almás pite után visszafelé indulva megkaptam a választ: csúcssebességként 87 km/órával süvítettem lefelé, szóval úgy látszik, mégsem olyan lankás az…


Ismét autózás, Melknél a Duna túloldalán Gossam helység lenne a Jauerling (BIG 663, 960 m) kiinduló pontja. Ez kissé a fő országút fölött van, de én egészen alulról indultam. Úgy számoltam, hogy ez még éppen belefér, mielőtt haza kell indulnom. De nem! Téves a BIG leírása! A táv nem 10,4 km, hanem 16, a csúcs pedig 1040 méter magas. Ráadásul itt már délutáni fülledt meleg volt. Halálra hajszoltam magam, mégis két órát vett igénybe az egész.


Utána már csak a száguldás haza, ahogy a forgalom és a józan ész engedte. Kissé késve, de jól megérkeztem, négy új BIG-gel a tarsolyomban!

Nincsenek megjegyzések: