2010. február 6., szombat

Automata kerékpárgarázs

A héten hallottam a rádióban, hogy Budapest 400 ezer autóra van tervezve, ehhez képest jelenleg 650 ezer gépkocsi közlekedik benne naponta. A napi dugók mellett ez amiatt nagy probléma, mert a légszennyezés jelentősen nagyobb a megfelelőnél. Uniós előírás szerint a határértéket évente maximum 30 nap lehet túlhaladni, evvel szemben jelenleg átlagosan 110 nap van felette. Mivel ez senkinek sem jó, így a város vezetésének tennie kell valamit a cél elérésének érdekében.
Első lépésben azt kérik az autósoktól, hogy tanúsítsanak önmérsékletet és igyekezzenek találni kevésbé környezetszennyező módot a közlekedésükre. Erre egy évet adnak, ha pedig ez nem lenne elég, utána keményebb eszközökhöz kell fordulniuk. Olyanokhoz, mint behajtási díj, parkolási díjak emelése, autóhasználat korlátozása, stb.
Ennek persze sokan nem fognak örülni, de legalább egészségesebb lesz a környezetünk. Tisztább levegőben pedig kellemesebb bringával járni...
Még a bicajok tárolását kellene valahogy biztonságos módon megoldani. Kb két éve láttam erre egy nagyon jó megoldást, egy automata tárolót, mely egy lifttel felvitte a kerékpárt egy konvejor pályára, ahonnan csak a mágneses kártyával lehetett visszakapni. Mivel a bringák magasan, nem hozzáférhetően voltak tárolva, így nem kellett attól tartani, hogy visszatérve nem találja az ember kedvenc kerékpárját. Sajnos ez csak egy terv volt, melyet még nem láttam megvalósítva. Most azonban egy föld alatti automata tárolórendszert találtam a neten, melyet működés közben is lehet látni a következő videón. Íme tehát a jövő (talán egyszer majd Budapesten is):

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Egészen jó ötlet, de látszik , hogy japánok.
Lecentizték, de mi van a Dh gépek széles kormányával, oldal táskákkal, STB.

Zsizsi írta...

A fentiek miatt én nem aggódom, mert ezek valószínűleg - főleg az oldaltáskák - bőven elférnek. (DH géppel ritkán tekeregnek bevásárolni, vagy dolgozni az emberek. )
Az ötlet zseniális, a kivitelezés japános, a technológia kidolgozott. Mi a visszatartó erő!? Tán a városatyáinkat kellene megcélozni vele. Ez lehet reális alternatíva a városi autó közlekedés problémájára. Jó tervezéssel, tömegközlekedési csomópontok közelébe telepítve életképes ötlet! Ezért szívesebben fizetnék havi bérletet, mint a gépkocsi parkolási díjat.