2008. október 3., péntek

Átadták végre

Bár csak ideiglenes engedéllyel, de átadták végre a Megyeri hidat a forgalom számára.

Hétfőn este teljesen véletlenül szereztem tudomást az átadó ünnepségről, megjegyzem az internetes lecsekkolás is fél órás keresés után járt csak eredményre. Még a híd honlapján sem volt semmi infó a másnapi eseményről, szóval ennyit a kormányzati tájékoztatásról illetve propagandáról...
Na, gondoltam kitekerek reggel tízre, amikorra kiírták a szalagátvágást. Így is tettem, de a felhajtón ácsorgó pár lelkes bringáson, valamint két őrön kívül a budai oldalon nem volt semmi. Kb egy órát várakoztunk - közben jött még egy fekvős -, mire az egyik távozó fotóstól megtudtuk, hogy csak késő délután lehet átmenni a hídon, addig csak protokolláris események lesznek...

Visszatekertem hát, és ahogy az várható volt, délután elsodort az élet, nem tudtam már kinézni ismét a hídra csak másnap, szerdán. Akkor végre szabadon felhajthattam a kerékpárútra és a pesti oldalon túráztam egy kicsit. Sajnos északi irányban nem vitték túlzásba a bringaút kivitelezését, mert párszáz méter után egyszerűen megszűnik, mehetnek az autók közé a bringások. Remélem azért ez csak ideiglenes, mint a híd engedélye...
Délre menve is érik az embert meglepetések, mint például még mindig nem vitték el a keresztben fekvő beton kordonelemet a kerékpárútról. Bár az aszfalt sem olyan, ami mintául szolgálhatna a tökéletesen sík felülethez, de mindemellett örülni kell neki, hogy legalább elkészült és nagyobbrészt a szokásosnál még szélesebb is, jól használható. Öröm volt látni a sok bringást is rajta.

Visszafelé megálltam a hídon, megcsodáltam a vén Dunát a hangulatos szigeteivel, változatos partjával. Egyszerűen gyönyörű, gyerekkorom családi evezései jutottak eszembe. Milyen jó is lenne, ha az eredeti tervek szerint megépítették volna a bringás lejárót a Szentendrei szigetre! Majd a Szigetmonostoriak hídja! Egyszer eljön az is, csak idő kérdése. Utána már csak a vízművesek éberségét kell kijátszani, ha az ember a sziget déli csücskét is be szeretné barangolni...

Nincsenek megjegyzések: