Még a tavasszal, a Tour de Pelso előtt vettem észre, hogy a Velokraft Vk3-asom első villája megrepedt. Természetesen rögtön jeleztem a gondot a gyártónak, aki azonnal kivizsgálta a problémát. Sajnos a megoldás nem volt egyszerű, ugyanis változtatniuk kellett a karbonvilla konstrukcióján. Ez, valamint a megfelelő tesztek elvégzése elég sokáig tartott, így csak pár nappal a cseh rekus találkozó előtt kaptam kézhez az új villát. Mivel a találkozóra már evvel a géppel szerettem volna menni, így a cserét gyorsan megejtettük.
Azonban volt még más változtatási elképzelésem is. Korábban az egyetlen gondom a Vk3-mal a merev első villa volt. Szinte a szívem fájdult meg minden egyes durva bukkanótól, amibe véletlenül belementem. A Budakalász és Szentendre között lévő kerékpárúton például szinte lehetetlen megúszni mindet, és sajnos ez nem egyedi hazánkban... Azonban ez a gép így gyönyörű, a saját karbon villájával, így csak egyetlen megoldás kínálkozott: a Pantour agyteló. Ezt a különleges amerikai terméket még Kamil, a Velokraft cég vezetője mutatta nekem találkozásunkkor. Eddig a beépítését az gátolta, hogy találnom kellett megfelelő lukszámú, jó minőségű, keskeny profilú 20"-as felnit. Közel egy évbe telt, mire sikerült ilyennek a beszerzését megoldanom. Ez végül a Velocity egyik kiváló felnije lett, az Aeroheat. Miután a speciális hosszúságú küllőket is sikerült legyártatni, végre elhárult minden akadály azelől, hogy kiváló telós kerék legyen az alkatrészekből. Sala megépítette az "álomkerekemet", majd sikerült megoldania a felmerülő egyéb problémákat is.
A tapasztalataim nagyon jók az új villába rakott lengéscsillapított kerékkel kapcsolatosan. A cseh találkozón volt lehetőség elég durva terepeken próbára tenni, hiszen volt ott köves, murvás út, buckás, gyökeres erdei ösvény, kátyús aszfalt, stb. (Megjegyzem mindez 1 1/8" -es Schwalbe Stelvio külsővel...) Bár a Pantour csak 12-14mm-t tud mozogni, ez már elég volt az úthibák éleinek elsimítására. Normál esetben tökéletes megoldás, hogy gyorsan merjünk tekerni a hazai gyengébb minőségű aszfaltokon is. A tárcsafék működésén se volt érezhető a Pantour csillapítása. Természetesen az eddig beletett kb 200 km még nem tekinthető tartós tesztnek, de már nagyon bíztató eredményt hozott.
Most, hogy céges matrica is került a csomagtartó-dobozra, ha lehet, még szebb lett a Velokraftom!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése