Még tavaly ősszel érkezett meg két TW-Bents model, az Action-plus kétkerekű SWB és az Arrow tadpole trike. Rögtön ki is próbáltuk mindkettőt és kedvezők voltak a tapasztalataink. (A 2007 utolsó Bikemag-jában teszt is olvasható az Action-plus-ról egy Azub 5-össel összehasonlítva.)
Az elmúlt pár hónap során az tűnt fel, hogy valahogy több érdeklődő számára nem tudtuk beállítani megfelelően az Action-plust. A gond az volt, hogy az ülés leghátsó állásában is zavaróan közel került a kormány a testhez, vagy konkrétabban az illetők hasához. Volt persze olyan, hogy a próbáló valóban méretesebb volt, így nem volt ez annyira meglepő, de mikor a múlt héten egy vékonynak számító vásárlónk is túl közel érezte magához a kormányt, akkor ez már elgondolkodtatott. Hogy lehetséges, hogy nem vettem észre ezt a problémát, amikor leteszteltem a gépet?
Jobban megvizsgálva a problémát, hamar kiderült a turpisság!A kérdéses rekunak előrehajtható kormánya van. Ennek végállását egy csavar határozta meg. Ez a csavar azonban nem a villanyakfogó kormánytag tetejéhez illeszkedik, hanem az oldalához támaszkodik. Ez még nem jelentett volna nagy gondot, ha csak tapasztalt rekusok próbálták volna a gépet. Dehát nem így történt, mivel pont tanulási célból volt/van hadrendbe állítva a kérdéses darab.
A gond, hogy egy kezdőben még erősen élnek a normál bringás ösztönök, számára nem megszokott a hátradőlt testhelyzet. Emiatt szinte mindenki úgy kezdi, hogy erősen markolja a kormányt, sőt erővel húzza azt magához, illetve a felső testét emeli evvel ülősebb helyzetbe. Így sajnos öntudatlanul megnehezíti a saját helyzetét, hiszen elvész a háttámla biztos támasza, rögtön bizonytalanabbul érzi magát. (Nem véletlenül tanácsoljuk, hogy csak lazán, a kormányt, illetve a markolatokat finoman, szinte csak két ujjal kell fogni.) A lényeg, hogy a végálláscsavart a próbálók teljesen, kb 60 fokkal elgörbítették, így a kormány sokkal közelebb dőlt a testhez, ami már erősen zavaró pozíciót eredményezett. Ez volt az oka, hogy többen csalódottan szálltak le az Action-plusról.
A képen látható, ahogy még új állapotában a kérdéses részlet kinézett. Ez a csavar görbült el kb 120 fokban:
Természetesen ha már megtaláltuk a gondot, rögtön orvosoltuk is. A csavart kicseréltük, és úgy oldottuk meg egy menetes szárral, hogy ne lehessen elgörbíteni, viszont a kormány dőlésszöge is állítható legyen. (Nem oldalával, hanem a csúcsával érintkezik most a villanyakat megfogó alkatrészhez, így az nem tudja elgörbíteni.)
Most ismét jól használható az Action-plus és én is megnyugodtam: tényleg príma fekvőbringa.
Két tanulsága azért van a dolognak a számunkra:
1, A vásárlók által tapasztalt problémákra jobban oda kell figyelnünk, hiszen most is hamarabb kiderülhetett volna a turpisság, ha nem elégedünk meg a legkézenfekvőbb magyarázattal.
2, Még az egyik legtapasztaltabb tajvani fekvőgyártó is belefut tervezési bakiba. Próbáltam már számtalan távolkeleti rekut, és sok kisebb-nagyobb probléma miatt sokáig nem is rendeltem egyikből sem. A TW-Bents volt az első, amelyiknél már nem volt elsőre látható, feltűnő gond. Szerencsére ez az utólagosan kiderülő baki nem komoly, könnyen meg tudtuk oldani, de sok egyéb gyártónál láttam olyan hibákat, melyek nem orvosolhatók, és a használatban komoly gondokat tudnak okozni. Nem véletlenül jobbak általában az európai és az amerikai gyártók termékei, mivel nekik már sokkal komolyabb tapasztalatuk gyűlt össze a rekukkal kapcsolatosan, jobban tudják, hogy mire kell figyelni, mi okozhat problémát, vagy egyszerűen mitől lesz jobban használható, kényelmesebb, vagy tartósabb. A végső megoldást persze úgyis az fogja jelenteni, mikor a Sun-hoz, vagy az Optimához hasonlóan tapasztalt rekusok tervezik a gépeket (előbbit például az USA-ban, utóbbit Hollandiában) viszont a gyártást a kedvező ár miatt Tajvanon, vagy Kínában végeztetik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése