2008. december 25., csütörtök

Karácsonyi ajándék

Egy kis ajándék video, melyen kedvenc zenészem, a norvég származású jazz szaxofonos, Jan Garbarek játszik együttesével.
Aki nem ismeri, annak annyit érdemes róla tudni, hogy a kritikusok szerint napjaink egyik legnagyobb szaxofonosa, aki a jazz mellett számtalan nép zenei stílusában (norvég, arab, indiai, stb), sőt még a gregorianban is maradandót alkotott. Számomra valahol itt kezdődik a nagybetűs ZENE, életem 3 legnagyobb koncertélménye közül minimum egy az Ő nevéhez fűződik. Hihetetlenül finom és jó értelemben vett érzelemgazdag zenét játszik. A szám címére külön felhívnám a figyelmet:
Mission: To Be Where I Am, azaz Küldetés: Lenni, ahol vagyok
Jó zenehallgatást!

2 megjegyzés:

Zéta írta...

Köszönöm a zenei élményt! Ő valahogy nekem eddig kívül esett az ismert zenék körén, mától figyelni fogok Rá is. Örülök, hogy a személyedben egy jó ízlésű zenerajongót is tisztelhetek!

Murla írta...

Nagyon örülök, hogy tetszett. Mikor én megismertem (kb 20 éve), olyannyira megtetszett, hogy elkezdtem szaxofonozni tanulni. Sokrétűségére példa, amit a Hilliard Ensemble énekegyüttessel összehoztak:
http://www.youtube.com/watch?v=_D4LtzZACek
Ugye mennyire más? És ugyanakkor bármikor felismerhető, egyedi hangja van. Azt hiszem, ezt hívják művészetnek!