Novemberben készítettem egy tesztet az új összecsukható fronthajtású rekunkról, a Cobráról. Ebben jeleztem pár gyenge pontot, amin javításra lenne szükség a gyári modellen. A teszt egyébként nagyon pozitív visszhangra talált, többen is jelezték komoly érdeklődésüket a modell iránt. A hibákba már csak a komoly érdeklődés miatt sem akartunk belenyugodni, ezért igyekeztünk megoldásokat találni és jelentem sikerrel jártunk.
Az első és legfontosabb probléma a kormány kialakítása, melyen a legzavaróbb a bringás irányába meredő Dura-Ace váltókarok elhelyezkedése. Több megoldást is találtunk a problémára, melyek bármelyike alkalmazható.
1, Elsőként kicseréltük a kormányt. Többféle modellt is kipróbáltunk, egyenes és hajlított kiviteleket is. Ha valaki színben passzolót szeretne, akkor a mattfekete egyenes alukormányokat javasoljuk, ha a szín és a kisebb tömeg nem annyira lényeges, akkor a hajlított acél kormány alkalmas a leginkább. Mindkettő révén szélesebbé válik a kormányt, ami ráadásul könnyebb kezelhetőséget is biztosít. Hátrányuk, hogy az összecsukási méret minimálisan megnő, valamint a váltókarokat markolatváltóra célszerű lecserélni a könnyebb kezelhetőség céljából.
2, A másik, és egyben az egyszerűbb és olcsóbb megoldás (hiszen ingyen átalakítható), ha egyszerűen megfordítjuk a kormányt. Ekkor persze a kezelőszerveket át kell helyezni, hogy a megszokott helyen találjuk őket, de ez pár perc alatt megoldható. Maradhatnak a Dura-Ace váltókarok, sőt a tükör elhelyezésére is kapunk príma lehetőséget.
Utóbbi megoldást teljesen megvalósítottuk, kipróbáltam és nekem tetszett, így végül ennél maradtunk. A véleményemtől függetlenül, akinek az első megoldás szimpatikusabb, azt is meg tudjuk oldani.
A másik negatív észrevétel a zavaróan kiálló lángörgő volt. Nézegettük a dolgot, végül úgy döntöttük, hogy nem vágnánk a csatlakozó idom hosszából, bár avval akár 8-10 mm-rel is beljebb rakható a görgő. Ha valakit hosszabb távon is zavarna, úgy érdemes lehet ezt a módosítást elvégezni, viszont számítson rá, hogy ebben az esetben kicsit növekszik a gép fordulóköre, hiszen a láncvédőcső hamarabb érintkezik a kerékkel annak elfordításakor.
Megoldások tehát vannak, ki-ki döntse el, hogy számára melyik a kedvezőbb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése