Bár nem reku, de most volt a CNN-n ez az elektromos autó, mely nagyon megtetszett, gondoltam mást is érdekelhet.
Az információk szerint az Optimal Energy nevű afrikai cég Joule nevű járműve komoly alternatívája a jelenlegi személygépkocsiknak, hiszen 300 km-es hatótávolságával, 135 km/h-s végsebességével, 5 fős plusz 700 literes csomagterével a napi gépjármű használatra tökéletesen alkalmas mind városban, mind autópályán. 60-ra 5 másodperc alatt gyorsul, a 100 km/h-t pedig el tudja érni 16 másodperc alatt, ami ugyan nem túl sportos, de a normál használatban tökéletesen elég szerintem. Hasonlóan a mi Bion-x rendszerünkhöz, fékezéskor a mozgási energiát visszatölti az akkumulátorba, így biztosítva a minél nagyobb hatótávolságot még városi közlekedésben is. Ráadásul rendelkezik minden olyan kényelmi funkcióval (pl: elektromos ablak, légkondícionáló, rádió, MP3 lejátszó, Ipod csatlakozó, Bluetooth), melyről a mai ember nem nagyon tud már lemondani. Lithiumos aksija nulláról történő teljes feltöltésére 7 óra szükséges, de ha elfelejtenénk otthon éjszaka, vagy a munkahelyen bedugni a konnektorba, akkor fél óra elég, hogy ismét mozgásba tudjuk hozni a járgányt. (Kapható hozzá szolárpanel is egyébként.) Biztonsága sem marad el a megszokottól, hiszen ABS, komplett ütközésvédelmi rendszer valamint légzsákok védik a bennülőket. (A törésteszten 4 csillagot szeretnének elérni.)
Hát nem sokat gondolkodnék, ha már kapható lenne nálunk...
De talán már nem kell sokat várni rá, ugyanis várhatóan idén kezdik meg korlátozott forgalmazását Dél-Afrikában és 2012-re ígérik, hogy beindul a nagy mennyiségű gyártása.
Az információk szerint az Optimal Energy nevű afrikai cég Joule nevű járműve komoly alternatívája a jelenlegi személygépkocsiknak, hiszen 300 km-es hatótávolságával, 135 km/h-s végsebességével, 5 fős plusz 700 literes csomagterével a napi gépjármű használatra tökéletesen alkalmas mind városban, mind autópályán. 60-ra 5 másodperc alatt gyorsul, a 100 km/h-t pedig el tudja érni 16 másodperc alatt, ami ugyan nem túl sportos, de a normál használatban tökéletesen elég szerintem. Hasonlóan a mi Bion-x rendszerünkhöz, fékezéskor a mozgási energiát visszatölti az akkumulátorba, így biztosítva a minél nagyobb hatótávolságot még városi közlekedésben is. Ráadásul rendelkezik minden olyan kényelmi funkcióval (pl: elektromos ablak, légkondícionáló, rádió, MP3 lejátszó, Ipod csatlakozó, Bluetooth), melyről a mai ember nem nagyon tud már lemondani. Lithiumos aksija nulláról történő teljes feltöltésére 7 óra szükséges, de ha elfelejtenénk otthon éjszaka, vagy a munkahelyen bedugni a konnektorba, akkor fél óra elég, hogy ismét mozgásba tudjuk hozni a járgányt. (Kapható hozzá szolárpanel is egyébként.) Biztonsága sem marad el a megszokottól, hiszen ABS, komplett ütközésvédelmi rendszer valamint légzsákok védik a bennülőket. (A törésteszten 4 csillagot szeretnének elérni.)
Hát nem sokat gondolkodnék, ha már kapható lenne nálunk...
De talán már nem kell sokat várni rá, ugyanis várhatóan idén kezdik meg korlátozott forgalmazását Dél-Afrikában és 2012-re ígérik, hogy beindul a nagy mennyiségű gyártása.
1 megjegyzés:
Azért a kőolaj lobbi még mindig nagyon erős, nem engedik ki a kezükből a vezető szerepet. (Lsd. GM-IMPACT I és II.) Egyszer tán eljön az az idő is...
Megjegyzés küldése