Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de számomra a kerékpározás sok egyéb dolog mellett a béke és a nyugalom megtestesítője is.
Szeretek csöndben suhanni, élvezni, hogy nem zavarom a környezetemet hangterheléssel. Élvezem az erdei utakat, ahol kevésbé járnak a "vadak" (copyright of Jóo Anti), amin természetesen nem az ott élő állatokat értem. Sokszor már a szélzaj erőssége is zavar, miközben egy lejtőn száguldok lefelé. Szeretem hallani az őszi falevelek roppanását, amikor átgördülnek rajtuk a kerekeim.
Városban persze nem ennyire idilli a helyzet, de itt sem szeretnék beállni a motorukat bőgetők népes táborába. Nem szeretem hallani, mikor egy motoros végigdübörög az utcán, főleg sötétedés után. A Mátrában is mindig szomorú voltam, hogy nyári hétvégéken nem lehet megtenni 5 percet sem anélkül, hogy többszáz decibellel el ne húzzon mellettem egy gyakorló "versenyző".
Éppen ezért én kevésbé vagyok nyitott az olyan megoldásokra, mint ami az alábbi videón látható:
Nem értem, miért tesz manapság valaki belső égésű motort egy kerékpárra?
Régen még nyilván más volt a helyzet, de manapság miért nem villanymotor?
Jó persze tudom, így még mindig nagyobb lehet a hatótáv, gyorsan utána lehet tölteni az üzemanyagot, de akkor meg miért nem igazi motort használ az erre vágyó? Mert hogy nem fogja a motorizált kerékpárját lábbal hajtani (a videón se teszi...), abban elég biztos vagyok.
A fenti kérdéseim tényleg kérdések, magyarán, ha valakinek van hozzászólása, vagy fel tudna világosítani a témában, azt örömmel venném. Elvégre ha valamiről többet tudunk, azt jobban megértjük, könnyebben elfogadjuk, toleranciára pedig elég nagy szükség van/lenne manapság...
Szeretek csöndben suhanni, élvezni, hogy nem zavarom a környezetemet hangterheléssel. Élvezem az erdei utakat, ahol kevésbé járnak a "vadak" (copyright of Jóo Anti), amin természetesen nem az ott élő állatokat értem. Sokszor már a szélzaj erőssége is zavar, miközben egy lejtőn száguldok lefelé. Szeretem hallani az őszi falevelek roppanását, amikor átgördülnek rajtuk a kerekeim.
Városban persze nem ennyire idilli a helyzet, de itt sem szeretnék beállni a motorukat bőgetők népes táborába. Nem szeretem hallani, mikor egy motoros végigdübörög az utcán, főleg sötétedés után. A Mátrában is mindig szomorú voltam, hogy nyári hétvégéken nem lehet megtenni 5 percet sem anélkül, hogy többszáz decibellel el ne húzzon mellettem egy gyakorló "versenyző".
Éppen ezért én kevésbé vagyok nyitott az olyan megoldásokra, mint ami az alábbi videón látható:
Nem értem, miért tesz manapság valaki belső égésű motort egy kerékpárra?
Régen még nyilván más volt a helyzet, de manapság miért nem villanymotor?
Jó persze tudom, így még mindig nagyobb lehet a hatótáv, gyorsan utána lehet tölteni az üzemanyagot, de akkor meg miért nem igazi motort használ az erre vágyó? Mert hogy nem fogja a motorizált kerékpárját lábbal hajtani (a videón se teszi...), abban elég biztos vagyok.
A fenti kérdéseim tényleg kérdések, magyarán, ha valakinek van hozzászólása, vagy fel tudna világosítani a témában, azt örömmel venném. Elvégre ha valamiről többet tudunk, azt jobban megértjük, könnyebben elfogadjuk, toleranciára pedig elég nagy szükség van/lenne manapság...
12 megjegyzés:
Lehetséges válaszok kérdéseidre:
1.
a., mert amarikai
b., mert retro-párti (Dongó)
c., mert (átmeneti) mozgásszervi zavarai vannak
2.
Sajnos manapság sem egész más a helyzet, hasonlítsd csak össze a komplett filmbéli "KERObogó" árát egy Bionx-motoréval :(
3. Egy igazi motor azért lényegesen nehezebb, drágább, többet fogyaszt->még környezetkárosítóbb.
Egyébként egyetértek veled, csak próbáltam magamnak is válaszolni.
Üdv:
S.Miklós
Szerintem is beteges dolog a zajmánia, illetve a nem kellően elhatározott törekvés a zajcsökkentésre. Rendben van, könnyű és egyszerű, nem gyors, jogsi nélkül vezethető motoros járművet szerete a filmben látható puhány, hájas ürge. De miért nem tesz rá hatásosabb hangtompítót?
Pupu
Sajnos ma még mindig menőnek számít a zajkeltés. Én is a pokolba kívánom azokat, akik temérdek pénzt költenek arra, hogy a motorjuk, autójuk zajosabb legyen. Csak azt nem értem, hogy mennek át ezek a műszaki vizsgán. Valószínűleg úgy, hogy meg sem jelennek, csak a papírjuk.
Ja és emellett még száguldoznak is, mert a "hivatalos" ideológia az, hogy azért van szükség a nagy zajra, hogy a forgalom többi résztvevője időben észlelje őket! Nehogy baj érje szegényt, amikor a dugóban 120-szal húz el a két kocsisor között. És persze a mi pénzünkből fenntartott rendőrség ezt annyira tűri, hogy még azt is elnézik nekik, hogy a rendszámuk leolvashatatlan.
Rendszeresen előfordul, hogy a motorosok intenek a rekusnak, mint társuknak. Nem szoktam visszainteni..
Én mondjuk mindig visszaintegetek nekik, mert örülök, ha legalább pozitívan állnak a rekuhoz és köszönnek. Egyébként elég gyakran szoktak bátorítóan üdvözölni, aminek én mindig örülök. Biztos van jó dolog a motorozásban is, csak még én nem jöttem rá...
Miklósnak a KERObogó elnevezése nagyon tetszik, leleményes szóalkotás!
Egyébként köszönöm az egyre sűrűbb reagálásokat! Így nem érzi azt az ember, hogy csak úgy a semmibe ír!
1.) Egyetértek S. Miklós 1. pontban leírt a) bekezdésével. Pont ez jutott az eszembe legeloszor, szinte osztonosen. De kicsit gondolkodtam, és rájottem, hogy szerintem a pacáknak a videón nincs pénze chopper-re, de nagyon szeretett volna egyet
2) A zajkeltéssel kapcsolatban: a világ egyre jobban fél. Fél a saját lelkiismeretétol, mert ha egy picit megállna és csendben maradna, meghallaná saját lelkiismeretének hangját, hogy miben, mennyit hibázott és mit kellene tennie. De nem teszi! Ezért szembesulnunk annyi borzalommal nap, mint nap: intolerancia, eroszak, onzés és ezekbol kifolyólag a kornyezetszennyezés is. Továbbá a reklámok sem ordíthatnának ránk, hogy VEGYÉL MEG!!!
3) A kérdések megválaszolásával kapcsolatban: Murla, Te nagyon nyitott vagy, mert szeretnéd tobb szemszogbol látni a dolgokat. De az a meglátásom, hogy ezt a honlapot és blogot csak azok látogatják, akik ugyanazon a hullámhosszon gondolkodnak, így a másik oldal nem fejti ki a véleményét.
4) Egyébként Murla, ne aggódj a látogatottság miatt. Ha megnyugtat, én mindennap megnézem a honlapot is, meg a blogot is, amióta csak rátaláltam
…elfelejtettem még, hogy a 2) pontban felsoroltak alól én sem vagyok kivétel.
Szerintem csak elég megnézni a fószert és a környezetét.
Szerintem lehetnek bizonyos túlsúllyal együtt járó betegségei, orvosa javaslatára elkezdett hát kerékpározni. De mivel nem tud felülni egy hagyományos kerékpárra (bár a terepjárójába még szerintem bemászik), így hát maradt a fekvő kerékpár. De mivel 130 kilót plussz a kerékpár súlyát igen nehéz lehet, főleg emelkedőn hajtani, hát jó amerikai módjára kicsit feltúrbózta a szerkezetet. És hogy mindenki lássa milyen sportember vált belőle, gondolta feltölti az internetre.
Elgondolkoztam hogy vajon minek van egyáltalán utánfutója? Lehet hogy kaja van benne....:-)
Csabi
Bendének:
Egyetértek. Viszont kicsit megijesztettél, hogy mindennap megnézed a honlapot és a blogot is! :) Ahhoz képest elég ritkán látsz változást, pedig igyekszem... Na nem baj, talán jó hír Neked, hogy most dolgozunk egy teljesen új honlapon, azon sűrűbben fognak pörögni a dolgok. De ez még vagy 2-3 hónap, mire készen lesz!
Csabinak:
A kajaszállító utánfutós elképzeléseden jót vidultam, bár lehet, hogy tényleg eltaláltad?! :)
Rendesen megnézve a filmet, ez egy termék ajánló. A bolt egy elég széles termékskálával rendelkező bringa bolt, / fekvők( 2 és 3 kerékkel), országútik, montik, városi gépek, cruserek, tandem, és rengeteg kiegészítő.
A motor, szerintem háti permetező motorja, nem nagyipari, de tisztességesen kivitelezett rögzítés.
Célja- értelme?
Szerintem nem sok,
ha menetközben lehetne indítani, pl. emelkedő előtt.
A hatótávolság sem lehet túl nagy, elnézve az üzemanyagtartály méretét.
Tényleg csak annak jó, hogy úgy nézz ki mintha bringáznál :-(
Megjegyzés küldése