2009. május 7., csütörtök

SPEZI 2009 - Steintrikes

A Steintrikes most is nagy lelkesedéssel mutatta be újdonságait, amiből volt néhány.
Számomra a legnagyobb meglepetést a merev vázas delta trike-juk volt, ugyanis erre nagyon nem számítottam. Kicsit kilóg az eddigi fejlesztési irányaikból, bár érdekes módon egyre több gyártó jelenik meg deltával, gondolok például a Rans-ra vagy a Greenspeed-re. A Hase Kettwiesel babérjaira úgy tűnik, sokan pályáznak...
A gép még nem volt sorozatérett, pár dolgot még várhatóan fognak változtatni rajta. Az egyik apróság, de fontos probléma ezek közül, hogy az első keréknek balra fordításkor nincs véghatárolója. Emiatt képes 180 fokkal elfordulni, miáltal fordított kormányzásúvá válik, azaz balra fordítva a kormányt, az első kerék jobbra fordul. A súly tekintetében is biztos lehet még rajta könnyíteni. Kiváncsi leszek az árára, melyről még nem kaptunk semmi információt.
Bemutattak egy másik kisérleti modellt is, mellyel négykerekűvé lehet alakítani trike-jukat. Ez tulajdonképpen egy kétkerekű toldalék, mellyel a váz hátsó részét lehet kicserélni, így kapunk a három kerék helyett négyet. Kiváncsi leszek, hogy mennyire van igény egy ilyen járgányra.
Nagyobb érdeklődésre tarthat számot szerintem a Mungo nevű új modell, mely a Mad Max összetelós tadpole trike szélesebb kivitele. Ezáltal javult a kanyarstabilitása, menövekedett a hely a bringás számára, sőt a kinézete is tetszetősebb, mint az elődnek. Aminek én személyesen kifejezetten örültem, hogy végre elmozdultak a sárga-piros-kék alapszínektől, melyeket az össztelósokon ráadásul még kombináltak is korábban. A többszínű festés most is megmaradt, azonban a bézs-fekete összeállítás komolyabb megjelenést eredményezett.
Az újdonságoknak ráadásul evvel még nem volt vége. Már kétféle velomobil is szerepel a kínálatukban, bár a kettő eléggé hasonló, legalábbis kívülről. Belülről viszont teljesen más alapokra épültek, a Thunderstorm a Steintrikes Mad Max-re, míg a Leitra Avancee a Leitra alapgépre. Mindkettő inkább a hétköznapi felhasználásra szánt, a lényeg a jó láthatóság, a könnyű ki- és beszállási lehetőség, valamint a nagyméretű csomagtartó. Mindezt úgy, hogy a burkolat mindig védje a bennülőt az időjárás viszontagságaitól.

Nincsenek megjegyzések: