2008. április 30., szerda

SPEZI - Challenge

A holland gyártó standján bemutatták új fejlesztéseiket:
Seiran 24
A két 24” kerékkel szerelt modell azoknak jó, akik minél nagyobb kerékméretre vágynak, de a 26”-os highracer-ek üléspozíciója már túl magas számukra. Jó kompromisszumot jelent számukra a Seiran 24, mivel evvel könnyebbé válik számukra az elindulás, illetve a leállás, hiszen az alacsonyabb üléspozíció révén sokkal könnyebben le tudják rakni a lábukat, viszont a kerék a mérete miatt kevésbé érzékeny még teló nélkül is az úthibákra. Természetesen ki is próbáltam, és nagyon tetszett. Nem vagyok magas (174 cm), de minden gond nélkül leért a talpam a földre. Kormányzása kellemes, kellően érzékeny, ugyanakkor kiválóan kontrollálható még alsó kormány esetén is. (Közvetlenül előtte próbáltam a tesztpályán a Nazca Gaucho modelljét, mely 26”-os kerekekkel szerelt, és kifejezetten jó érzés volt átülni a Seiranokra. Nem is értem igazán, mert ha a Nazcások tudtak tervezni egy olyan kiváló rekut, mint a Fuego, akkor hogy nem tudták hasonló jóra készíteni új gépüket?! )
Mistral Deluxe 2008 és Ventus
Az előbbi két 20”-os, az utóbbi elöl 20”-os, hátul 26”-os kerekekkel szerelt modell, melyek már az új, szétnyitott csövű, alu hátsó lengővillával lettek tervezve. Kérhetőek mind alu, mind kompozit üléssel, alsó és felső kormánnyal is. A teszt ezen modellek esetében is kifejezetten pozitív volt számomra.
Az új Taifunban (mely a Hurricane és a Fujin keresztezése) volt szerencsém kipróbálni a Challenge legújabb, fordított elrendezésű, azaz a hátsó villa alatt, vízszintesen elhelyezett, kilincsművel működtetett hátsó lengéscsillapítását. Csak pár percet tudtam vele tölteni, de ez elég volt arra, hogy beleszeressek. (Később még egyszer visszamentem, csak hogy ismét mehessek vele…) Az egész gép nagyon egyben volt, élmény volt vele suhanni.
Sajnos nem készültek el a telós trike-ukkal, de legalább a tervét megtekinthettem. Tavaly óta változtattak a konstrukción, most úgy néz ki, hogy az új Taifunban megcsodált hátsó kialakítást fogja kapni ez a modell is. Továbbra is izgatottan várom, de egyelőre türelemre intettek. Trike fronton most így csak a merev modellnek egy különlegesen festett verzióját csodálhattuk meg, melynél a vázcső mattfekete volt, a szárnyak pedig fényes ezüstben pompáztak. A tavaly bemutatott összecsukható Mistralt viszont hiányoltam, kérdésemre elmondták, hogy egyelőre hátrébb sorolódott a fejlesztési rangsorban, így nem tudni mikor lesz belőle termék.

Nincsenek megjegyzések: