A jármű még nincs befejezve, de már működőképes. Előnyei:
- Energiaforrásként a Nap erejét használja.
- Meghajtása hibrid: elektromos és emberi erő.
- Kerékpár kategóriába tartozik, nem kell hozzá jogosítvány, nincs kötelező biztosítás, súlyadó.
- Nem szennyezi a környezetet.
- Hatótávolsága lehetővé teszi a mindennapi használatot, a munkábajárást.
- Lehetőséget teremt a testmozgásra.
Az első mérési eredmények:
- Az elérhető végsebesség 37 km/h
- A hatótávolság 17-23 km/h sebeséggel 25 km
- Ugyanekkor a pillanatnyi fogyasztás 80-125W
- Üzemidő 40-50 perc, az akkukapacitás csak 4,6Ah!
- A megtehető távolság gyorsitással a végsebességig, lassitással, még a fékenergia visszatáplálása nélkül 10900 m.
- Inditásnál az amúgy 250W névleges teljesitményű motor 650-670W-ot teljesit.
Az átalakitás műszaki adatai:
- Motor: 250 W, három fázisú kerékagy, HUB motor
- Akkupack 24 db Lithium nanofoszfát (A123 Li) cella 2300 mAh 12S2P összeállitásban
- Akku telep összesen: 39,6V, 4,6 Ah 182 Wh kapacitással
- Az akkumulátorok összes tömege csupán 1,8 kg!!!
- Napcella: 3 darab Kyocera 43W napcella, 16% cellahatásfokkal!!!
Az áprilisi napsütésben kb. fél nap alatt feltöltődik a telep. A napcellák folyamatos üzemet biztositanak: amig süt a nap, a PannonRider folyamatosan halad.
Kell ehhez még valamit hozzátenni? Szerintem valami ilyennek kellene lennie a jövő járművének. Gratulálunk a fejlesztőknek és sok sikert kívánunk a továbbiakhoz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése