2008. október 6., hétfő

Rans érdekességek 2009-re

Az Interbike-on találkozhattak a szerencsések az amerikai repülőgép és kerékpár specialista Rans 2009-es újdonságaival.
Személy szerint én nagyon kedvelem ezt a gyártót, mivel rendkívül "emberbarát" bringákat gyártanak. Az első rekumbensem, melyet azóta is örömmel használok, a híres V-rex modelljük. Annak idején azért választottam, mert a nemzetközi rekus szaktekintélyek közül többeknek szerepel a kedvencei között... Megvettem hát, bízva a nagytudásúakban, és nem csalódtam. Kényelmes, könnyű, rendkívül jól kezelhető, megbízható. Azóta teljes bizalommal vagyok a gyártó iránt, többek közt ezért is forgalmazzuk termékeiket, bár azok idehaza a magas szállítási, vám és Áfa terhek miatt nem olcsók.

Eme rövid kitérő után nézzük mit kínál jövőre a Rans a bringásoknak:

A tőlük kapott információk alapján náluk a legdinamikusabban fejlődő szegmens a CF kerékpárok csoportja. Ezeknél a gépeknél a hajtómű jóval előrébb helyezkedik el, mint az ülés, ezért sokkal komfortosabb használatot tesz lehetővé. Az ülés is széles, lapos (bár ez talán a képeken nem látszik annyira), mivel nem a lábak közé kerül, hanem ráülünk, mint egy bárszékre. A csuklókra, karokra sem nehezedik akkora teher, valamint az is könnyebség, hogy bármely helyzetben könnyedén letehetjük a lábat a talajra, nem kell úgy pipiskedni, mint egy jól beállított ülésmagasságú hagyományos kerékpáron... Nekünk egyetlen CF modell van jelenleg készleten, ez a Cruz, mely a CF-ek közül a kevésbé sportos (mivel nem lehet rajta állva tekerni), inkább kényelmes vonalat képviseli.


Mivel e szegmens nagyon népszerű, nem véletlen, hogy évről-évre újabb és újabb modellekkel bővítik választékukat. Most például bemutatták új, Sequoia nevű MTB felhasználásra is szánt CF bringájukat, mely a Dynamik Trail kicsit módosított, magasabb ridereknek szánt típusa. Valamelyik modellen a kettő közül erősen gondolkodom, mert ezekkel ki lehet állni tekerés közben, így alkalmasabbak montis használatra, illetve azok számára, akik a rekumbensekkel nem tudnak megbarátkozni valamilyen okból kifolyólag, azonban mégis szeretnének kényelmes kerékpárt használni.
A nagy csomagokat cipelőkre is gondoltak, nekik a Hammertruck a tökéletes megoldás. Meghosszabbított hátsó részéhez többféle csomagtartó közül is választhatunk, de mindegyikkel hatalmas mennyiséget szállíthatunk. Természetesen van a csomagtartók vázára kialakított speciális táskájuk is. (Külön cikk jelent meg erről a modellről az alábbi linken.)
A Fusion új verziója alacsonyabbra ejtett vázzal könnyíti meg a fel és leszállást.

Ami viszont a legjobban meglepett, az az első háromkerekűjük. Kijönnek egy nagyon alacsony építésű delta trike-kal, a Trizard-dal. Egyelőre csak prototípusa létezik, de mindenképpen érdekes, hogy a Rans is megjelent ezen a területen.


Természetesen a rekuik sem kerülik el a fejlesztést. A szintén amerikai Bacchetta sikerein felbuzdulva átalakították F5 modelljüket a Corsára nagyon hasonlóra, így most egy rendkívül tiszta vonalvezetésű, aerodinamikus, kecses highracert kaptak eredményül. Ennek a modellnek lesz 700-as kerekekkel szerelt verziója is egyébként.


A hosszú tengelytávú modellek között az XStream és a komoly teherbírású V3 modelljük (kép alább) tekinthető újdonságnak (bár mindkettő létezett már az idén is), mivel mindkettő a rendkívül sikeres konzervatívabb, alacsonyabb hajtóművű, ülősebb vonal helyett (például a Stratus) a sebességorientált stílus megtestesítője.


Konkrét árakat ugyan kaptam már az amerikaiaktól, de a hazai árak kalkulálásához még szükségem lesz a várható szállítási költségekre is. Ha valakit érdekel a fenti modellek közül bármelyik, természetesen igyekszem gyorsan kiszámítani a várható árat, csak jelezze felém kérését.
További infó a gyártó honlapján: http://www.ransbikes.com/

Nincsenek megjegyzések: