Azt tapasztaltuk ugyanis, hogy az érdeklődők egy jelentős része tart a merev vázú rekumbensektől a hazai utak minősége miatt. Bár én személy szerint bátran megyek akár az erdei utakra is merev géppel, de a vevők kívánságát megértem és igyekszem kielégíteni. Komoly energiákat fordítottunk arra, hogy feltérképezzük a világ rekugyártóinak össztelós választékát. A gond eddig ott volt, hogy van ugyan sok príma gép, de ezek árszinvonala ritkán kezdődik jelentősen 400eFt alatt. A Challenge Mistral, az Azub új sorozata (Bufo, Apus, Ibex) a legkedvezőbb árú modellek, ha a minőséget is elvárja az ember és nem csak a pénztárcáját nézi az ember... Ugyanis míg egy merev gépet könnyebb jól megtervezni, addig egy rosszul kigondolt hátsó lengéscsillapítás, illetve a nem megfelelően vezetett láncvonal jelentősen ront a hajtási hatékonyságon. Mivel én csak jó minőségű gépeket szeretek forgalmazni, ezért eddig nem találtam olcsóbb alternatívát.
Tavasz végén aztán végre rátaláltam két olyan modellre, melyek igencsak kecsegtetők voltak. Ráadásul olyan gyártó jött ki velük, akivel már kapcsolatban vagyunk egy ideje, a TW-Bents, akinek Action-plus kétkerekűje, Arrow trike-ja és Partner és Convenience utánfutói már bizonyítottak Magyarországon kívül Amerikában és Európában is. Több modellből máris újra kellett rendelnünk, mivel a kedvező fogadtatás miatt hamar elfogytak. Az újrarendelést így kiegészítettem a két kiválasztott modellel is. De hogy mik is ezek az újdonságok, hát lebbenjen fel a fátyol, legalább képletesen:
Elegance
Az első és egyetlen 300 eFt alatti össztelós rekumbensünk. Vonalvezetésén látszik, hogy a tajvaniak sokat merítettek az európai gyártók megoldásaiból, a hátsó lengővilla a holland M5 megoldását idézi például számomra. Az egész gép harmonikus vonalvezetésű, szerintem bátran nevezhető szépnek, vagy ahogy a neve is sugallja, elegánsnak. 20/26-os kerekeivel a legkedveltebb kivitelt célozták meg, nyilván a minél nagyobb sorozatnagyság elérése céljából. Érdekes viszont, hogy ülésmagasságát sikerült kicsit lejjebb rakni, mint általában a hasonló termékeknél, így alacsonyabb bringások is könnyebben letehetik megálláskor a lábukat a talajra. Aluminium vázzal, minőségi alkatrészekkel, megoldásokkal épített könnyű gép, mely szerintem komoly sikerre számíthat nem csak hazánkban, hanem a világ bármely tájékán.
Igazi legjobb vétel! Ha valaki ennél jobbat tud mutatni ennél olcsóbban, az jutalmat kap tőlem. :)
Cobra
Különleges gép a Cobra. Talán elég csak ránézni, hogy miért, de íme pár mondatban összefoglalva:
- Az elsőkerékhajtás, mely ugyanakkor 27 (3x9) sebességfokozatot biztosít a Sram Dualdrive révén úgy, hogy a vízszintes lácvonal egyenes marad. A 3-as agyváltó álló helyzetben is biztosítja a váltást.
- Összehajthatóság. Adunk hozzá egy speciális táskát, melybe befér összecsukott állapotában a Cobra gond nélkül, valamint egy első hajtóművédő huzatot. Még a pöttöm Smart csomagterébe is berakható, ami pedig felettébb kicsi:
- Természetesen a pedál is lehajtható (a képeken nem az eredeti gyárival látható), a hátsó villa egyoldalas, evvel is csökkentve a méretet.
- A kormány előredönthető, de igazán a formája a különleges, mely a kis méret mellett rendkívül aerodinamikus, mivel a lábak vonala mögött került elhelyezésre.
- A hátsó lengéscsillapítás különlegességét leginkább az egyoldalas lengővillával való párosítás jelenti.
Apró finomságok egészítik még ki az összképet, mint az állítható fejtámasz, a gyorsoldós sárvédők, a Dura Ace váltókarok, a sötétben kerekezéskor automatikusan villogó, küllök közé szerelhető prizmalámpa, stb. Mindez szép kidolgozással, mindössze 12 kg-os tömeggel, alacsony és fektetett üléshelyzettel egy gyors, dinamikus, könnyen szállítható rekumbenst eredményezett. Ja, és az ára ennek ellenére is csak 319.900,- Ft!
E két új modell mellett ismét feltöltöttük a korábbi modellek készletét, így azokból is tudunk adni azonnalra, amíg a készlet tart. Ennek gondolom az Arrow-ra vágyók örülnek a legjobban, mert az már több hónapja hiánycikk volt egész Európában, többek közt nálunk is elfogyott, az utolsót (mely a mintadarabunk volt) Lengyelországba adtuk el...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése