Akkora volt a rohanás nálunk, hogy el is felejtkeztem megírni, miszerint a legújabb Bikemagban megjelent egy teszt a Challenge Trike-ról.
Személy szerint nem értek egyet mindenben a cikk írójával, Atommal, de hát ez a műfaj már csak ilyen, az ember odaad egy bringát, aztán reménykedik, várja a tesztelő véleményét. Sokáig gondolkodtunk rajta, hogy mennyire célszerű hagyományos bringásokkal teszteltetni a fekvőkerékpárokat, de hát mivel nincs hazai rekus szakújság, így más lehetőségünk nincs arra, hogy a téma iránt érdeklődők részére el lehessen juttatni információkat. (Sajnos a blogunk olvasottsága még nem közelíti meg a Bikemag olvasottságát...:-))
A fő probléma minden ilyen cikkel, hogy nincs mihez hasonlítani a rekumbenseket. Hiszen a korrektebb és egyben informatívabb az lenne, ha más fekvőkkel vetnénk őket össze, dehát mivel az olvasók többsége számára nincs megfelelő viszonyítási alap, ezért ez nem járható út egyelőre. Marad a hagyományos kerékpárokhoz való hasonlítás, ami viszont nem nyújt megfelelő támpontot, hiszen nagyrészt maradnak a klisék: a reku nagyon kényelmes, gyors, stb. Dehát ez szinte mindegyikre igaz, a rekuvásárlás előtt állók viszont választásukhoz keresnek információkat, amit egy ilyen cikkből nem kaphatnak meg.
A másik nagy gond, hogy maga a tesztelő is járatlan a fekvős témában. Az általa megszokott módon viszonyul ezekhez a járgányokhoz is, viszont egy fekvőn nem ugyanúgy kell egyensúlyozni, kanyarodni, fékezni, stb. Kellő gyakorlattal az elején szokatlannak, nehéznek tűnő dolgok természetessé válnak, és már előnyére tud fordulni némely elsőre hátránynak tekintett tulajdonság. (Elnézést a hasonlatért, de kicsit olyan ez, mintha egy rally autót tesztelne egy amatőr vezető: számára a nagymértékű túlkormányozottság kifejezetten veszélyesnek, irányíthatatlannak tűnne. Pedig a profi számára pont így érhetőek el komoly eredmények... ) A rendelkezésre álló pár nap azonban nem teszi lehetővé, hogy kellő mélységű tapasztalatot gyűjtsön, ezért bár véleménye a tesztelés alatt is fokozatosan változik (mondhatni fejlődik), végül szükségszerűen bebetonozódik a nyomdába adás határidejének elérkezésekori állapotban. Ez nem feltétlenül egyezik meg avval, mintha pár hónap még rendelkezésre állt volna tapasztalatok gyűjtésére erről és hasonló rekukról. Na de mindegy, egyszer majd csak eljutunk oda, hogy a hazai bringás újságírók is rendelkezzenek kellő összehasonlítási alappal fekvős témában.
Mindevvel nem azt akarom sugallni, mintha negatívra sikerült volna a teszt, hiszen éppen nem ez a helyzet. Rengeteg dicséretet kapott a gép, sőt Atom nagyon sajnálta, mikor a cikk elkészülte után nemsokkal visszakértük, pedig még szivesen tekert volna vele. Mindenkinek ajánlom tehát elolvasásra!
Személy szerint nem értek egyet mindenben a cikk írójával, Atommal, de hát ez a műfaj már csak ilyen, az ember odaad egy bringát, aztán reménykedik, várja a tesztelő véleményét. Sokáig gondolkodtunk rajta, hogy mennyire célszerű hagyományos bringásokkal teszteltetni a fekvőkerékpárokat, de hát mivel nincs hazai rekus szakújság, így más lehetőségünk nincs arra, hogy a téma iránt érdeklődők részére el lehessen juttatni információkat. (Sajnos a blogunk olvasottsága még nem közelíti meg a Bikemag olvasottságát...:-))
A fő probléma minden ilyen cikkel, hogy nincs mihez hasonlítani a rekumbenseket. Hiszen a korrektebb és egyben informatívabb az lenne, ha más fekvőkkel vetnénk őket össze, dehát mivel az olvasók többsége számára nincs megfelelő viszonyítási alap, ezért ez nem járható út egyelőre. Marad a hagyományos kerékpárokhoz való hasonlítás, ami viszont nem nyújt megfelelő támpontot, hiszen nagyrészt maradnak a klisék: a reku nagyon kényelmes, gyors, stb. Dehát ez szinte mindegyikre igaz, a rekuvásárlás előtt állók viszont választásukhoz keresnek információkat, amit egy ilyen cikkből nem kaphatnak meg.
A másik nagy gond, hogy maga a tesztelő is járatlan a fekvős témában. Az általa megszokott módon viszonyul ezekhez a járgányokhoz is, viszont egy fekvőn nem ugyanúgy kell egyensúlyozni, kanyarodni, fékezni, stb. Kellő gyakorlattal az elején szokatlannak, nehéznek tűnő dolgok természetessé válnak, és már előnyére tud fordulni némely elsőre hátránynak tekintett tulajdonság. (Elnézést a hasonlatért, de kicsit olyan ez, mintha egy rally autót tesztelne egy amatőr vezető: számára a nagymértékű túlkormányozottság kifejezetten veszélyesnek, irányíthatatlannak tűnne. Pedig a profi számára pont így érhetőek el komoly eredmények... ) A rendelkezésre álló pár nap azonban nem teszi lehetővé, hogy kellő mélységű tapasztalatot gyűjtsön, ezért bár véleménye a tesztelés alatt is fokozatosan változik (mondhatni fejlődik), végül szükségszerűen bebetonozódik a nyomdába adás határidejének elérkezésekori állapotban. Ez nem feltétlenül egyezik meg avval, mintha pár hónap még rendelkezésre állt volna tapasztalatok gyűjtésére erről és hasonló rekukról. Na de mindegy, egyszer majd csak eljutunk oda, hogy a hazai bringás újságírók is rendelkezzenek kellő összehasonlítási alappal fekvős témában.
Mindevvel nem azt akarom sugallni, mintha negatívra sikerült volna a teszt, hiszen éppen nem ez a helyzet. Rengeteg dicséretet kapott a gép, sőt Atom nagyon sajnálta, mikor a cikk elkészülte után nemsokkal visszakértük, pedig még szivesen tekert volna vele. Mindenkinek ajánlom tehát elolvasásra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése