Akik régen olvassák blogunkat, még emlékezhetnek a piros velomobilomra, melyet a Greenspeed GTO-ra épített burkolattal valósítottunk meg egy levehető felépítmény megkonstruálásával. A kiindulási alap egy 81 sebességes, kiváló tadpole trike, mely tökéletes túragép. Egyetlen probléma van csak vele, hogy mivel merev vázas, így az útról minden rázkódást továbbít, ami néha erősen igénybe vette az általunk filigránra tervezett és kivitelezett burkolatvázat. Furcsa, hogy amit az ember egy nyitott gépnél szinte nem is érzékel, az a velomobilnál sokkal komolyabb úthibának tűnik. Nem véletlen, hogy a velomobilok jellemzően össztelós kialakításúak...
Mivel idén kínálatunkat egy össztelós tadpole-lal bővítettük, így felmerült bennem az ötlet, hogy érdemes lenne megpróbálni, milyen lenne ugyanez a burkolat egy lengéscsillapított alapra téve. A kivitelezés szerencsére nem volt bonyolult, mert bár a vázméretek nem teljesen egyeznek, de nem volt olyan eltérés, mely gátolta volna a burkolat átrakását a HP-Velotechnik Scorpion fs-re. Ez a tadpole kicsit magasabb, így a piros szövetrész jobban különválik a reku vázától, valamint a kilátás is romlott valamelyest, de próbára jó lett.
A rövid túra pozitív eredményekkel zárult. A Scorpion, ahogy azt már csupasz kivitelben is megtapasztaltuk, hatékonyan vasalja ki az út egyenetlenségeit, ami a burkolattal együtt még érzékletesebb. Olyan finoman gördült át egy-egy kisebb bukkanón, mintha egy luxusautóban ültem volna.
Mivel tartottunk attól, hogy borulékony lesz, ezért előzetesen az első futóművet keményebbé változtattuk, azaz erősebb rugókat tettünk az első telókba, valamint a stabilizátort is merevebbre cseréltük. Ez a megnövekedett össztömeg miatt eleve megfontolandó lett volna, de mivel a velomobil burkolata lehatárolja a bringás oldalra történő dőlésének mértékét, így különösen ajánlatos. (Mindkét változtatás gyári opció egyébként, tehát nem "barkács" megoldásokat alkalmaztunk...)
Szerencsére az összkép nagyon kedvező lett, ugyanis a komfort megtartása mellett a kanyarstabilitás sem romlott jelentősen. Nagyobb sebességnél nem bonyolult ugyan kétkerékre állítani a velomobilt, de óvatosabb kanyarvétellel teljesen elkerülhetők a kritikusabb helyzetek.
Mivel a huzat nem tökéletesen csatlakozik az eltérő vázgeometria miatt, így alulról és a kerekek felől több levegő áramlik befelé, de ez még mindig tökéletesen megfelelő, egyáltalán nem fáztam a fagypont körüli hőmérsékletben egy vékony hosszú ujjas bringás mezben, kesztyű és meleg felső nélkül. Pedig elég fázós tudok lenni, nem vagyok az a teve típus...
A tapasztalatok alapján úgy érzem, tökéletes velomobilt lehet építeni a Scorpion fs-ből. Ráadásul burkolat nélkül is kényelmesebb, sőt a szállíthatósága is egyszerűbb az összecsukhatósága miatt. Gondolkodom is rajta, hogy esetleg lecserélem rá a GTO-mat...
Mivel idén kínálatunkat egy össztelós tadpole-lal bővítettük, így felmerült bennem az ötlet, hogy érdemes lenne megpróbálni, milyen lenne ugyanez a burkolat egy lengéscsillapított alapra téve. A kivitelezés szerencsére nem volt bonyolult, mert bár a vázméretek nem teljesen egyeznek, de nem volt olyan eltérés, mely gátolta volna a burkolat átrakását a HP-Velotechnik Scorpion fs-re. Ez a tadpole kicsit magasabb, így a piros szövetrész jobban különválik a reku vázától, valamint a kilátás is romlott valamelyest, de próbára jó lett.
A rövid túra pozitív eredményekkel zárult. A Scorpion, ahogy azt már csupasz kivitelben is megtapasztaltuk, hatékonyan vasalja ki az út egyenetlenségeit, ami a burkolattal együtt még érzékletesebb. Olyan finoman gördült át egy-egy kisebb bukkanón, mintha egy luxusautóban ültem volna.
Mivel tartottunk attól, hogy borulékony lesz, ezért előzetesen az első futóművet keményebbé változtattuk, azaz erősebb rugókat tettünk az első telókba, valamint a stabilizátort is merevebbre cseréltük. Ez a megnövekedett össztömeg miatt eleve megfontolandó lett volna, de mivel a velomobil burkolata lehatárolja a bringás oldalra történő dőlésének mértékét, így különösen ajánlatos. (Mindkét változtatás gyári opció egyébként, tehát nem "barkács" megoldásokat alkalmaztunk...)
Szerencsére az összkép nagyon kedvező lett, ugyanis a komfort megtartása mellett a kanyarstabilitás sem romlott jelentősen. Nagyobb sebességnél nem bonyolult ugyan kétkerékre állítani a velomobilt, de óvatosabb kanyarvétellel teljesen elkerülhetők a kritikusabb helyzetek.
Mivel a huzat nem tökéletesen csatlakozik az eltérő vázgeometria miatt, így alulról és a kerekek felől több levegő áramlik befelé, de ez még mindig tökéletesen megfelelő, egyáltalán nem fáztam a fagypont körüli hőmérsékletben egy vékony hosszú ujjas bringás mezben, kesztyű és meleg felső nélkül. Pedig elég fázós tudok lenni, nem vagyok az a teve típus...
A tapasztalatok alapján úgy érzem, tökéletes velomobilt lehet építeni a Scorpion fs-ből. Ráadásul burkolat nélkül is kényelmesebb, sőt a szállíthatósága is egyszerűbb az összecsukhatósága miatt. Gondolkodom is rajta, hogy esetleg lecserélem rá a GTO-mat...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése