2008. október 28., kedd

Új burkolatlan egyórás csúcs M5 highracer-rel!


Pár napja megdőlt Sean Costin tavalyi egyórás csúcsa.
Az új csúcs 50,4 km/h-s átlagsebesség, melyet a holland Gert Jan Wijers állított fel a burkolatlan kétkerekűek kategóriájában. Egészen pontosan 50.389km-t tett meg egy óra alatt.
Én különösen két dolog miatt örülök ennek a csúcsnak:
1, Az általunk képviselt holland M5 egyik modelljével sikerült felállítani az új rekordot. Az M5-re egyébként jellemző, hogy nagyon sportos gépeket gyárt, mivel tulajdonosa, Bram Moens maga is versenyző volt, akinek 8 világrekord fűződik a nevéhez. Ráadásul a rekordokat rendre sorozatban gyártott rekukkal valósítják meg, így ugyanilyeneket bárki megvásárolhat tőlük. Hajrá rekordvadászok!
2, Nem alacsony fekvésű rekuval (lowracerrel), hanem magas építésűvel (highracerrel) sikerült felállítani a rekordot, evvel is bizonyítva, hogy ez a kialakítás is megdöbbentően gyors.
Gratulálunk!

2008. október 20., hétfő

Garmin sport GPS forgalmazók lettünk!

Az elmúlt héten nemigen volt időm bejegyzést írni ide a blogba, de most végre ismét internet közelébe kerültem. Az egyik fontos újdonság, hogy Garmin forgalmazók lettünk. Leginkább persze a sport GPS készülékeket érdekesek a számunkra, de elvben bármelyik termékük megrendelhető nálunk. Hogy miért nyitottunk ebbe az irányba?
Már régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy szükségem lenne egy kerékpáros GPS-re. Ennek két fő oka volt:
- A bringázásaimon gyakran próbálok ki új utakat, így párszor már gondba kerültem, mikor világosban szerettem volna hazaérni. Főképp a Bükkben bolyongva fordult elő, hogy nekivágtam egy általam korábban nem ismert erdei útnak, így fogalmam sem volt, hogy merre fogok végül kilukadni. Ez okozott már néha meglepetést, mert csak sötétedés után sikerült hazatalálni végül szép nagy kerülővel, ugyanis nem akartam egyszerűen visszafordulni, és visszajönni ugyanúgy. Egy GPS ilyen esetben nagyon hasznos tud lenni, azonban az autóban használt eszközöm akkumulátora csak pár órai működést tudott fedezni, így mindig nyugtalanított, hogy mikor hagy majd cserben. Ráadásul a rajta futó iGo szoftver csak a nagyobb, fogalmasabb utakat ismeri, így sok – akár még betonozott erdei út - nem is szerepelt rajta, hogy az erdészeti utakról ne is tegyek említést. Pedig a legnagyobb békében általában ezeken lehet tekerni!
- Mivel a saját bringáimon kívül igyekszem legalább rövidebb távon kipróbálni az általunk forgalmazott fekvőbringákat, ezért minden ilyen esetben át kellett raknom bringás komputeremet. Vezeték nélküli szerkezet esetén ugyan ez kicsit egyszerűbb, de a fordulatmérő egység ekkor is pluszként jelentkezik egy GPS-s mérőhöz képest. Ráadásul utóbbival a kerékméret beállítása is elhagyható, hiszen nem ebből számítja a megtett utat.
Arra gondolva, hogy másnak is lehetnek hasonló gondjai, illetve igényei, körülnéztem a lehetőségek között. Pupu és más felhasználók kedvező tapasztalatai alapján a Garmin készülékek tűntek a legjobbnak, így ezek mellett döntöttem. Felvettem a hazai forgalmazóval a kapcsolatot, akiktől vettem is gyorsan egy Edge 705-ös készüléket.
Mivel leginkább olyat szeretek forgalmazni, amiről nekem is van személyes tapasztalatom, így saját használatra befogtam az első darabot.
A készülékhez most ingyenesen adnak egy TopoGuide szoftvert is, mely valamennyi hazai utat tartalmazza és az internetről frissíthető. Némi nehézséget okozott ugyan számomra a többszörös kódrendszeren keresztül a térkép felinstallálása, de ez vélhetően a számítógépem beállításainak volt betudható. Az ügyfélszolgálat szeremcsére a segítségemre sietett, és készségesen megoldották problémáimat.
A készülék első próbaútjai igazolták várakozásaimat. A 705-ös kicsi (nagyjából átlagos mobiltelefon méretű), könnyű, nagy színes képernyője van, tudása pedig egyelőre messze az igényeim felett jár, teljes megismerése nekem hosszabb időt fog igénybe venni, erre nem elég az a 10 nap, amióta használom. Sokféleképpen testreszabható, így például mindenki egyszerűen beállíthatja, hogy egyszerre hány adatot és pontosan mit is szeretne látni a képernyőn. A választék hatalmas, hiszen már alapban is komoly listából választhatunk, de a kiegészítők (szívritmusmérő, pedál- és kerék-fordulatmérő) használatával ez még tovább fokozható. Megjegyzem még teljesítménymérőt is lehet hozzá használni, például az SRM cégét. A térképen eddig nem találtam olyan utat, ami ne lett volna rajta, pedig már használtam a Bükkben, a Mátrában, a Tisza-tó és a Balaton mellett is. A megtett túrák feltölthetőek az internetre is, ahol még látványosabban, többféle kimutatásba gyűjtve tekinthetők át. Akár még célokat is meghatározhat magának az ember és nézheti az előrehaladását. Most persze folytathatnám a készülék részletes tesztjével, de erre még nem érzem magamat kellően felkészültnek, hiszen eddig jórészt az alapfunkciókkal ismerkedtem csak meg. Az már most is látszik, hogy egy nagyon okos, széleskörűen használható GPS készülék az Edge 705. Eddig egyetlen hibát találtam benne: mivel jellemzően hagyományos kerékpárokra tervezték, ezért a kerék- és a pedálfordulatot egy egységbe integrálták. Ez viszont nem helyezhető el a fekvőkerékpárokon úgy, hogy a két érzékelő egyszerre tudja venni a saját jelét. Valamelyikről tehát le kell mondani a rekukon, de ez nem olyan nagy gond.
Részletes teszt egyébként az alábbi linken olvasható az Edge 705-ről a PDAPlus honlapon.

2008. október 10., péntek

Csiga papa rekus túrája most szombaton!

Egy régi rekus, Csiga papa most szombaton, azaz október 11-én rekus túrát szervez a Bikemag fórumon, melyre minden fekvőst szeretettel vár. Sőt még sütit is beígért a résztvevőknek!
A túra Gödöllőről indulna reggel, a részleteket a fórumon lehet tisztázni.
Sajnos én nem fogok tudni elmenni rá, mert az ország túlsó felén leszek, de mindenkit bátorítok a részvételre, már csak azért is, mert valószínűleg nem lesz Ambringa-túra októberben. Ennek oka, hogy a hónap második felében külföldön leszek a nejemmel, megünneplendő a 20. házassági évfordulónkat... :)
Bíztatok hát minden rekust, hogy tartson Csiga papával és barátaival most szombaton! Jó tekerést!

2008. október 9., csütörtök

Greenspeed velomobil


Szintén az Interbike-on mutatta be a világ vezető trike gyártója, a Greenspeed az új velomobilját, a Glyde-ot.

A kiadott kommüniké szerint 16 évnyi fejlesztés van ebben a járgányban, ami valljuk be, nem kevés. Mindenesetre ez a várhatóan jövő évben sorozatgyártásra kerülő modell számtalan újdonságot tartalmaz, hogy például mást ne említsek a burkoltságán kívül, ez lesz az első össztelós Greenspeed modell. Ez a lépés azért is érdekes, mert a palettájukon még hátsó lengéscsillapítású modell sincs, csak és kizárólag merev vázú. Ettől persze még kiválóan megfelelnek a hétköznapi használaton kívül a még komolyabb igénybevételt jelentő különböző világ- vagy kontinensjáró körutakra a kiváló Greenspeed trike-ok, de tény, hogy a velomobilok által elérhető nagyobb sebesség szükségessé teszi az útegyenetlenségek komolyabb tompítását.

Múlt héten már értesültem ezen "csodajárgány"-ról, így rögtön érdeklődtem a várható elérhetőségről, árról, felszereltségről, de sajnos még nem tart ott a fejlesztés, hogy biztosat merjenek mondani. Remélhetőleg azért 2009-ben sikerül közelebbről megismerkednem evvel az ígéretes termékkel! Addig is türelmesen várok...

További információ angol nyelven a Greenspeed hírlevelében.

2008. október 6., hétfő

Rans érdekességek 2009-re

Az Interbike-on találkozhattak a szerencsések az amerikai repülőgép és kerékpár specialista Rans 2009-es újdonságaival.
Személy szerint én nagyon kedvelem ezt a gyártót, mivel rendkívül "emberbarát" bringákat gyártanak. Az első rekumbensem, melyet azóta is örömmel használok, a híres V-rex modelljük. Annak idején azért választottam, mert a nemzetközi rekus szaktekintélyek közül többeknek szerepel a kedvencei között... Megvettem hát, bízva a nagytudásúakban, és nem csalódtam. Kényelmes, könnyű, rendkívül jól kezelhető, megbízható. Azóta teljes bizalommal vagyok a gyártó iránt, többek közt ezért is forgalmazzuk termékeiket, bár azok idehaza a magas szállítási, vám és Áfa terhek miatt nem olcsók.

Eme rövid kitérő után nézzük mit kínál jövőre a Rans a bringásoknak:

A tőlük kapott információk alapján náluk a legdinamikusabban fejlődő szegmens a CF kerékpárok csoportja. Ezeknél a gépeknél a hajtómű jóval előrébb helyezkedik el, mint az ülés, ezért sokkal komfortosabb használatot tesz lehetővé. Az ülés is széles, lapos (bár ez talán a képeken nem látszik annyira), mivel nem a lábak közé kerül, hanem ráülünk, mint egy bárszékre. A csuklókra, karokra sem nehezedik akkora teher, valamint az is könnyebség, hogy bármely helyzetben könnyedén letehetjük a lábat a talajra, nem kell úgy pipiskedni, mint egy jól beállított ülésmagasságú hagyományos kerékpáron... Nekünk egyetlen CF modell van jelenleg készleten, ez a Cruz, mely a CF-ek közül a kevésbé sportos (mivel nem lehet rajta állva tekerni), inkább kényelmes vonalat képviseli.


Mivel e szegmens nagyon népszerű, nem véletlen, hogy évről-évre újabb és újabb modellekkel bővítik választékukat. Most például bemutatták új, Sequoia nevű MTB felhasználásra is szánt CF bringájukat, mely a Dynamik Trail kicsit módosított, magasabb ridereknek szánt típusa. Valamelyik modellen a kettő közül erősen gondolkodom, mert ezekkel ki lehet állni tekerés közben, így alkalmasabbak montis használatra, illetve azok számára, akik a rekumbensekkel nem tudnak megbarátkozni valamilyen okból kifolyólag, azonban mégis szeretnének kényelmes kerékpárt használni.
A nagy csomagokat cipelőkre is gondoltak, nekik a Hammertruck a tökéletes megoldás. Meghosszabbított hátsó részéhez többféle csomagtartó közül is választhatunk, de mindegyikkel hatalmas mennyiséget szállíthatunk. Természetesen van a csomagtartók vázára kialakított speciális táskájuk is. (Külön cikk jelent meg erről a modellről az alábbi linken.)
A Fusion új verziója alacsonyabbra ejtett vázzal könnyíti meg a fel és leszállást.

Ami viszont a legjobban meglepett, az az első háromkerekűjük. Kijönnek egy nagyon alacsony építésű delta trike-kal, a Trizard-dal. Egyelőre csak prototípusa létezik, de mindenképpen érdekes, hogy a Rans is megjelent ezen a területen.


Természetesen a rekuik sem kerülik el a fejlesztést. A szintén amerikai Bacchetta sikerein felbuzdulva átalakították F5 modelljüket a Corsára nagyon hasonlóra, így most egy rendkívül tiszta vonalvezetésű, aerodinamikus, kecses highracert kaptak eredményül. Ennek a modellnek lesz 700-as kerekekkel szerelt verziója is egyébként.


A hosszú tengelytávú modellek között az XStream és a komoly teherbírású V3 modelljük (kép alább) tekinthető újdonságnak (bár mindkettő létezett már az idén is), mivel mindkettő a rendkívül sikeres konzervatívabb, alacsonyabb hajtóművű, ülősebb vonal helyett (például a Stratus) a sebességorientált stílus megtestesítője.


Konkrét árakat ugyan kaptam már az amerikaiaktól, de a hazai árak kalkulálásához még szükségem lesz a várható szállítási költségekre is. Ha valakit érdekel a fenti modellek közül bármelyik, természetesen igyekszem gyorsan kiszámítani a várható árat, csak jelezze felém kérését.
További infó a gyártó honlapján: http://www.ransbikes.com/

2008. október 4., szombat

Olcsó telós rekuk érkeztek!

A bennfentesek már értesültek róla, hogy nagy esemény volt várható a házunk táján.
Azt tapasztaltuk ugyanis, hogy az érdeklődők egy jelentős része tart a merev vázú rekumbensektől a hazai utak minősége miatt. Bár én személy szerint bátran megyek akár az erdei utakra is merev géppel, de a vevők kívánságát megértem és igyekszem kielégíteni. Komoly energiákat fordítottunk arra, hogy feltérképezzük a világ rekugyártóinak össztelós választékát. A gond eddig ott volt, hogy van ugyan sok príma gép, de ezek árszinvonala ritkán kezdődik jelentősen 400eFt alatt. A Challenge Mistral, az Azub új sorozata (Bufo, Apus, Ibex) a legkedvezőbb árú modellek, ha a minőséget is elvárja az ember és nem csak a pénztárcáját nézi az ember... Ugyanis míg egy merev gépet könnyebb jól megtervezni, addig egy rosszul kigondolt hátsó lengéscsillapítás, illetve a nem megfelelően vezetett láncvonal jelentősen ront a hajtási hatékonyságon. Mivel én csak jó minőségű gépeket szeretek forgalmazni, ezért eddig nem találtam olcsóbb alternatívát.
Tavasz végén aztán végre rátaláltam két olyan modellre, melyek igencsak kecsegtetők voltak. Ráadásul olyan gyártó jött ki velük, akivel már kapcsolatban vagyunk egy ideje, a TW-Bents, akinek Action-plus kétkerekűje, Arrow trike-ja és Partner és Convenience utánfutói már bizonyítottak Magyarországon kívül Amerikában és Európában is. Több modellből máris újra kellett rendelnünk, mivel a kedvező fogadtatás miatt hamar elfogytak. Az újrarendelést így kiegészítettem a két kiválasztott modellel is. De hogy mik is ezek az újdonságok, hát lebbenjen fel a fátyol, legalább képletesen:
Elegance

Az első és egyetlen 300 eFt alatti össztelós rekumbensünk. Vonalvezetésén látszik, hogy a tajvaniak sokat merítettek az európai gyártók megoldásaiból, a hátsó lengővilla a holland M5 megoldását idézi például számomra. Az egész gép harmonikus vonalvezetésű, szerintem bátran nevezhető szépnek, vagy ahogy a neve is sugallja, elegánsnak. 20/26-os kerekeivel a legkedveltebb kivitelt célozták meg, nyilván a minél nagyobb sorozatnagyság elérése céljából. Érdekes viszont, hogy ülésmagasságát sikerült kicsit lejjebb rakni, mint általában a hasonló termékeknél, így alacsonyabb bringások is könnyebben letehetik megálláskor a lábukat a talajra. Aluminium vázzal, minőségi alkatrészekkel, megoldásokkal épített könnyű gép, mely szerintem komoly sikerre számíthat nem csak hazánkban, hanem a világ bármely tájékán.
Igazi legjobb vétel! Ha valaki ennél jobbat tud mutatni ennél olcsóbban, az jutalmat kap tőlem. :)

Cobra

Különleges gép a Cobra. Talán elég csak ránézni, hogy miért, de íme pár mondatban összefoglalva:

- Az elsőkerékhajtás, mely ugyanakkor 27 (3x9) sebességfokozatot biztosít a Sram Dualdrive révén úgy, hogy a vízszintes lácvonal egyenes marad. A 3-as agyváltó álló helyzetben is biztosítja a váltást.
- Összehajthatóság. Adunk hozzá egy speciális táskát, melybe befér összecsukott állapotában a Cobra gond nélkül, valamint egy első hajtóművédő huzatot. Még a pöttöm Smart csomagterébe is berakható, ami pedig felettébb kicsi:
- Természetesen a pedál is lehajtható (a képeken nem az eredeti gyárival látható), a hátsó villa egyoldalas, evvel is csökkentve a méretet.
- A kormány előredönthető, de igazán a formája a különleges, mely a kis méret mellett rendkívül aerodinamikus, mivel a lábak vonala mögött került elhelyezésre.
- A hátsó lengéscsillapítás különlegességét leginkább az egyoldalas lengővillával való párosítás jelenti.

Apró finomságok egészítik még ki az összképet, mint az állítható fejtámasz, a gyorsoldós sárvédők, a Dura Ace váltókarok, a sötétben kerekezéskor automatikusan villogó, küllök közé szerelhető prizmalámpa, stb. Mindez szép kidolgozással, mindössze 12 kg-os tömeggel, alacsony és fektetett üléshelyzettel egy gyors, dinamikus, könnyen szállítható rekumbenst eredményezett. Ja, és az ára ennek ellenére is csak 319.900,- Ft!
E két új modell mellett ismét feltöltöttük a korábbi modellek készletét, így azokból is tudunk adni azonnalra, amíg a készlet tart. Ennek gondolom az Arrow-ra vágyók örülnek a legjobban, mert az már több hónapja hiánycikk volt egész Európában, többek közt nálunk is elfogyott, az utolsót (mely a mintadarabunk volt) Lengyelországba adtuk el...

2008. október 3., péntek

Átadták végre

Bár csak ideiglenes engedéllyel, de átadták végre a Megyeri hidat a forgalom számára.

Hétfőn este teljesen véletlenül szereztem tudomást az átadó ünnepségről, megjegyzem az internetes lecsekkolás is fél órás keresés után járt csak eredményre. Még a híd honlapján sem volt semmi infó a másnapi eseményről, szóval ennyit a kormányzati tájékoztatásról illetve propagandáról...
Na, gondoltam kitekerek reggel tízre, amikorra kiírták a szalagátvágást. Így is tettem, de a felhajtón ácsorgó pár lelkes bringáson, valamint két őrön kívül a budai oldalon nem volt semmi. Kb egy órát várakoztunk - közben jött még egy fekvős -, mire az egyik távozó fotóstól megtudtuk, hogy csak késő délután lehet átmenni a hídon, addig csak protokolláris események lesznek...

Visszatekertem hát, és ahogy az várható volt, délután elsodort az élet, nem tudtam már kinézni ismét a hídra csak másnap, szerdán. Akkor végre szabadon felhajthattam a kerékpárútra és a pesti oldalon túráztam egy kicsit. Sajnos északi irányban nem vitték túlzásba a bringaút kivitelezését, mert párszáz méter után egyszerűen megszűnik, mehetnek az autók közé a bringások. Remélem azért ez csak ideiglenes, mint a híd engedélye...
Délre menve is érik az embert meglepetések, mint például még mindig nem vitték el a keresztben fekvő beton kordonelemet a kerékpárútról. Bár az aszfalt sem olyan, ami mintául szolgálhatna a tökéletesen sík felülethez, de mindemellett örülni kell neki, hogy legalább elkészült és nagyobbrészt a szokásosnál még szélesebb is, jól használható. Öröm volt látni a sok bringást is rajta.

Visszafelé megálltam a hídon, megcsodáltam a vén Dunát a hangulatos szigeteivel, változatos partjával. Egyszerűen gyönyörű, gyerekkorom családi evezései jutottak eszembe. Milyen jó is lenne, ha az eredeti tervek szerint megépítették volna a bringás lejárót a Szentendrei szigetre! Majd a Szigetmonostoriak hídja! Egyszer eljön az is, csak idő kérdése. Utána már csak a vízművesek éberségét kell kijátszani, ha az ember a sziget déli csücskét is be szeretné barangolni...

2008. október 1., szerda

Honlapunk kétnyelvű lett!


Mai naptól már nem csak a magyarul tudók tudnak eligazodni honlapunkon, mivel nagy munkával elkészült a "kétnyelvesít". Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a honlap angol nyelvre átváltható a bal felső sarokban lévő ikonra történő ráklikkeléssel.
Az információk többsége ebben az esetben angolul jelenik meg, visszaváltani pedig ugyanilyen módon lehet.

Let's start multinational business!